Drömmar om att vara sjuk

Mer
9 år 11 månader sedan #670094 av koi
Jag har drömt väldigt ofta på sista tiden att jag är sjuk igen. Det är olika situationer jag hamnar i men jag är alltid sjuk. Paranoid och hör röster. Är det något jag bör vara observant på eller är det normalt att drömma sådant? Störande är det iaf för jag mår dåligt när jag vaknar.

Det spelar ingen roll om jag tagit Zopiklon eller inte.
Mer
9 år 11 månader sedan #670097 av Räven
Svar från Räven i ämnet Drömmar om att vara sjuk
Jag drömmer ochså att jag är sjuk o har drömt det i många år nu....helt ofarligt
Mer
9 år 11 månader sedan #670140 av Eos
Svar från Eos i ämnet Drömmar om att vara sjuk
Jag har också sådana drömmar, men försöker att inte bry mig om dem. De kan vara jobbiga.
Mer
9 år 11 månader sedan #670149 av Nissegossen
Well allt kan dyka upp i ens drömmar. När man drömmer bearbetar hjärnan det som man varit med om i vaket tillstånd och efter drömmen är det nog att lägga handlingen åtsidan och gå vidare. Inte mycket att grubbla över.

Du har en diagnos och du räknas av psykiatrin som sjuk och det gör tydligen även du och det går igen i drömmen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
9 år 11 månader sedan #670169 av koi
Svar från koi i ämnet Drömmar om att vara sjuk
Kanske undermedvetet känner jag så. De är inget jag går och tänker på hela tiden. Det går bra nu trots röster på kvällen och natten. Jag jobbar och är aktiv i föreningslivet. Tror rösterna hörs för det blir tyst.
Mer
9 år 11 månader sedan #670185 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Drömmar om att vara sjuk
Sådana drömmar har jag aldrig haft och jag har nog aldrig hört dem tidigare. Antagligen har du oroat dig över att insjukna.