Katastroftankar

Mer
5 år 10 månader sedan #1062555 av Rrusheflower
Om det är nån som har katastroftankar så kan vi dela med oss här. Förresten heter det katastroftankar; eller röster, vanföreställningar eller drömmar?
Mer
5 år 10 månader sedan #1062557 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Katastroftankar
Ägde domänen hemmakatastrofen.se men har nu släppt den - det är för kul när dom har rea. Sedan kostar det skjortan.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1062558 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Katastroftankar
Jag glömmer så lätt mina tankar det är som att det var en tanke men vad var det. Sen känns det som att man drömmer också. Fast vissa röster är hotfulla tex du har en timme på dej annars dör du. Inget att leka med. En tanke kan vara om du åker på semester och tar spruta så dör du, för den är giftig. Vågar inte gå ut från dörren. Eller att flygplanet ska krasha och då ser jag blodiga människor. Alltså människor med blod på huvudet. Eller om jag går till en bar så blir jag våldtagen. Eller om jag jobbar eller har kompisar så dör jag. Och att jag får gå på praktik men man vet aldrig jag kanske dör där på platsen. Eller att nån är kidnappad och tvingad att utföra sexuella handlingar mot pengar.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062561 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Katastroftankar
Min förra psykolog sa till mej att jag har katastroftankar som jag har fortfarande. Det kan vara en inre röst som är hotfull eller bestämmer vad jag ska göra. Det finns många olika katastroftankar. Jag brukar skriva ner dom och berätta till min psykolog.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062614 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Katastroftankar
Det finns hotfulla eller imperativa röster, som kan uppmana en att göra saker under hot. Sedan finns ångest som kan vara katastrofal till sin natur. Tvångstankar kan vara kopplade till hot t.ex tvätta händerna ständigt annars går världen under. Vissa antipsykotika kan ge tvångstankar, som biverkan och då brukar man ge antidepressiva, som kan minska tvångstankar.
Mer
5 år 10 månader sedan #1062639 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Katastroftankar
Ska jag säga till min psykolog att samtala med min psykiatriker och höja dosen, eller ska jag bara tänka positivt?