Vad drömde ni inatt?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 5 månader sedan #1294338 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vad drömde ni inatt?
Ja, följande händelse utspelade sig i sista drömmen innan jag vaknade! Jo, jag såg en man stänga igen dörren och kvinnan inne i det andra rummet började protestera med ett vädjande om hjälp mot den personen. Jag brukar inte prata om mina drömmar, men den här gången tycker jag det lät väldigt allvarligt.

För kvinnomisshandel kan inte tolereras i ngn form, oavsett om det bara är en dröm. Undrar hur Freud skulle ha tolkat denna dröm? Men det känns som att vi lever i en kvantfysiks tillvaro, där det inte går att köra rationella och konsekventa tankebanor.

Allting verkar hoppa till helt planlöst, så ja vi kanske måste börja tänka i irrationella banor för att få stopp på all denna våld, speciellt mot kvinnor.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 5 månader sedan #1294591 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad drömde ni inatt?
Drömde om en konstig gammaldags butik med upplysta skyltfönster, så kom min pappa och hämtade mig i en bil. Efter en åktur släppte han av mig vid en annan butik, där allt var släckt och låst. Han dog 1983 och har så gott som aldrig drömt om honom. Your turn next....................................??
Mer
3 år 5 månader sedan #1294624 av björk
Svar från björk i ämnet Vad drömde ni inatt?
slagsmåls drömmar kan vara vämjeligt
Mer
3 år 5 månader sedan #1294629 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Vad drömde ni inatt?
Ibland råkar jag somna med en snus inne, har märkt att jag då får konstigare drömmar än vanligt.
Mer
3 år 5 månader sedan #1294632 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Vad drömde ni inatt?
Drömde att jag hade vart i koma eller nått så hade åldrats till typ 60 års åldern och tappat allt minne.

/Dave
Mer
3 år 5 månader sedan #1295612 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad drömde ni inatt?
På grund av någonslags apokalyps var jag och min sambo tvungna att bo i skogen. Vi skulle tälta, och vi var ju inte ensamma om att tälta i skogen! Det var tält överallt.