10 tecken på att du börjar bli gammal

Mer
6 år 7 månader sedan #966525 av Nissegossen
Har du börjat göra saker du inte gjorde förr? Det är förmodligen tecken på att du blir äldre.
Här är 10 tecken på att du börjar bli ”gammal”!
www.expressen.se/leva-och-bo/10-tecken-p...u-borjar-bli-gammal/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #966562 av Utomjordingen
Jag har några saker, vet dock inte om det betyder att jag börjar bli gammal:

1. Jag brukar ha en basker på mig! Ser mig själv som företagsam/"soldat"- människa.

2. Jag har en vandringskäpp med mig när jag är ute! Den har jag mest ut i fall att jag måste försvara mig mot elaka människor.

3. Jag gillar inte att frysa så jag ser till att jag har varma kläder på mig ute och om det är kallt - tillexempel, handskar.
Mer
6 år 7 månader sedan #966563 av Geta
Känner inte alls igen mig.
Mer
6 år 7 månader sedan #966578 av Utomjordingen
Annars, om vi vänder på det: 10 tecken på att jag börjar/vill bli ung på nytt:

1. Jag vill vara lika smidig i kroppen som en Ninja - som när jag var ung. Har annars köpt svart karatedräkt tidigare i år och funderar även på att köpa Ninja dräkt nästa år och även Commando soldat kläder. Kläderna är mest för inspirations skull - som nån slags rehabilitering.

2. Jag vill ibland spela data spel - få tillbaka dataspelberoendet som jag hade när jag var ung. Det var ju så roligt! Krigsspel (actionspel) som Delta Force var roligast.

3. Jag vill spontant kunna resa närsomhelst/hursomhelst/vartsomhelst utan att planera som när jag var ung. Inte alltid men ibland önskar jag att jag vågade.

4. Har samma starka självförtroende som när jag var ung.

5. Spela frisk! Idag har jag slutat spela frisk och accepterat mer att jag är psykisk sjuk. Att spela psykisk frisk är bara att lura sig själv och andra så egentligen är det inte så bra att göra det.

Ja, det var 5 tecken av 10 i alla fall. Skrev spontant!
Mer
6 år 7 månader sedan #966904 av Lindsay
Ett tecken på att man börjar bli gammal är istället att folk garvar åt en när man ramlar så rusar de fram och är oroliga att man har skadat sig. xD
Mer
6 år 7 månader sedan #966905 av Amandara
Jag har livserfarenhet och är en ärrad veteran
Jag förstår vad som är viktigt med livet och kämpar för det
Klimakteriet
Lugnet som jag i och för sig alltid haft
De avspända relationerna med päronen - vi har jobbat länge på relationerna
Ryggproblem
Självtillit
Kunskap om styrkor och begränsningar