Är du flera personer?

  • Trillian
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #41711 av Trillian
Svar från Trillian i ämnet Är du flera personer?
Multipla personligher är en väldigt ovanligt sjukdom. Har under alla mina år i psyksvängen nog inte träffat någon med den diagnosen. Lite olustig trend hos media(speciellt reklamkanalerna) att de ofta skall belysa(och profitera på) de mest ovanliga och utsatta grupperna. Men det är väl det som säljer och som folk kanske har lättast att distansiera sig ifrån. Schizofreni däremot är ju en såpass vanlig sjukdom att de flesta har eller har haft någon drabbad i släkt eller bland vänner... För att hjälpa oss psykiskt sjuka i allmänhet borde media förhålla sig mer nyanserat, upplysande och faktainriktat. Försöka slå hål på alla myter och missuppfattningar. Avdramatisera istället för att antingen gotta sig i vårt elände eller utmåla oss som farliga galningar.
Mer
17 år 10 månader sedan #41712 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du flera personer?
Sökte på google På Multipla personlgheter och fann denna länk;

eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=529725

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #41713 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Är du flera personer?
Jag håller med Trillian!
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #41715 av osso
Svar från osso i ämnet Är du flera personer?
Mycket bra skrivet Trillian!!
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #41716 av osso
Svar från osso i ämnet Är du flera personer?
De borde också belysa hur samhälletslagar och uppbyggnad sätter krokben för oss och den verklighet vi lever i som samhället "erbjuder". Dvs att vi många gånger saknar de mänskliga rättigheter som övriga befolkningen har. De borde belysa hur samhällets tjänstemän och politiker och psykiatrin samverkar för att stöta ut oss ur samhället.

Men det vill folk inte se på tv. Att profitera genom att hänga ut en människa med multipla personligheter är en variant på gamla tiders elefantmannen och skäggiga damen och dvärgar på cirkus.
Mer
17 år 10 månader sedan #41748 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Är du flera personer?
Här är länkarna jag lovade dig;

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=860 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=834 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=896 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=889 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=900 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&am...ic.php?f=1&t=954 [/url]<!-- l -->

Hoppas du kan få ut något av detta!

Annars får jag utveckla mina tankar på annat sätt!

Ha en bra dag. Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum