Omröstning: Har Breivik schizofreni?

Mer
11 år 8 månader sedan #513045 av Admin1
Rösta här om vad du anser Breivik lider av.
Mer
11 år 8 månader sedan #513048 av Fantasio
Han är svårt sjuk, men jag tror inte att det är schizofreni han lider av. Jag vill inte tro att en frisk människa kan begå sådana fruktansvärda brott han har gjort. Människan är inte i grunden ond, något är allvarligt fel med Breivik.
Mer
11 år 8 månader sedan #513050 av saara
Jag valde psykopat,men vet ju inte om jag har rätt. Jag funderar mycket på vad Breivik lider av. Tiden kommer nog att visa om han insjuknar psykiskt på fängelset.
Mer
11 år 8 månader sedan #513054 av Geta
Breivik har inte varit medicinerad under rättegången. Han har kanske njutit av uppmärksamheten.
Det blir värre när han lämnas i stort sett ensam i sina celler och sin rastgård. Det talas om att han inte
längre ska få ha dator att skriva böcker på. Han har inte haft internet, men han har haft brevkontakter
med beundrarinnor..
Mer
11 år 8 månader sedan #513063 av Bitte
Jag tror att han är schizofren med vanföreställningssyndrom. Man fick bara välja ett alternativ så det blev vanföreställningssyndrom.
Jag kan känna igen mig i mycket hos honom när jag gick omedicinerad. Visserligen skulle jag inte begå massmord. Men ett tankemönster finner jag även hos honom som jag hade. :rolleyes:
Mer
11 år 8 månader sedan #513071 av Isa-Alise