Stödgrupp Örebro? / Kontakt sökes

Mer
8 år 1 månad sedan #811850 av orebronx
Hej!

Jag undrar om det finns någon stödgrupp för schizofrena i Örebro? Om inte, finns det någon som det går "hyfsat bra" för som ev. vill ha kontakt?

Jag har diagnosen schizoaffektiv men mår bra. 29 år man fr Örebro. Jag börjar på ett sätt närma mig idén att jag kanske är sjuk och skulle gärna vilja prata med någon om det. Fick diagnos för flera år sedan.

Ha en bra dag!
Mvh
John
Mer
8 år 1 månad sedan #811851 av Eos
Hej!
Välkommen hit!
Jag bor tyvärr inte i Örebro.
Jag har sckså diagnosen schizoaffektiv men mår rätt bra för tillfället.
Hoppas du får bra svar!
Mer
8 år 1 månad sedan #811863 av Geta
Hej!

Vad jag vet så finns Fontänhuset i Örebro. Dessutom borde det finnas lokalavdelningar av RSMH och IFS.
IFS är mest för anhöriga till personer med psykos. Fontänhuset och RSMH vänder sig inte till någon särskild
diagnosgrupp.

www.orebrofontanhus.se/?page_id=3507
Mer
8 år 1 månad sedan #811896 av Nissegossen
Hej och välkommen! Som Geta skriver är föreningen IFS mest en anhörig förening, men jag själv var med när första IFS föreningen bildades och det var vad jag tror 1978 På Lillhagens sjukhus i Göteborg. Känner väl till ordföranden där, om hon numera är verksam vet jag inte då hon numera sedan länge är ålderspensionär. Du kan delta i den lokala IFS föreningen och Schizofreniförbundet är paraplyorganisationen. Du hittar schizofreniförbundet här www.schizofreniforbundet.se/ Lennart Lundin som är där,(Han var ett tag även min psykolog) är en av grundarna tillsammans med Psykiatriker Ulf Malm som då var min behandlande psykiatriker.,

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #812049 av Admin1
De som kan ha stödgrupper eller självhjälpsgrupper är RSMH. De har sådan verksamhet ibland lokalt på orten.
Du hittar RSMH här:
[url:1i34ieab]http://www.rsmh.se/rsmh-lokalt-menu/hitta-din-lokalforening/rsmh-forening-efter-lan/#%C3%96rebro%20l%C3%A4n[/url:1i34ieab]

[url:1i34ieab]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/682-ga-med-i-sjaelvhjaelpsgrupp[/url:1i34ieab]

Schizofreniförbundet är en anhörigförening och har mest verksamhet riktad mot anhöriga.