Kost vid förhöjt blodsockervärde

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1329889 av Fantasio
Kolesterolvärdet verkar vara skapligt och min njurfunktion är utan anmärkning. Mitt blodsockervärde ligger "lite i överkant" står det. "Vi behöver därför kontrollera om detta prov då värdet ligger i nivå med en typ 2-diabetes". Jag är beordrad att ta nya blodprover för att avgöra om jag har diabetes eller ej.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329892 av Cosmos
Om blodsockret bara är lite i överkant kommer du att få tabletter som stabiliserar det. Du kommer inte att bli tvungen att ta sprutor eller något sådant. Diabetes 2 är en riktig folksjukdom som man med sitt leverne kan påverka vilket är fallet med många sjukdomar inklusive cancer och hjärt-kärl. Så det är du som måste ändra din livsstil Fantasio!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1329896 av Fantasio
Ja, det måste jag, Cosmos. Hoppas jag slipper sprutor, jag har svårt att tro att jag kan sticka mig själv.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329910 av Geta
Jag har haft konstaterad diabetes 2 i 16 år och har fortfarande tabletter och inga sprutor.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329921 av Koltrast
Bytt från lättdryck till vatten med pressad Citron, tips från Nissegossen tror jag.
Mer
3 år 1 månad sedan #1329942 av Nissegossen
Citronvatten är gott, har man citronsyra hemma får man syrligheten även om man inte har citroner. Citronsyra finns i kryddhyllan. Men undrar har du verkligen fått tipset av mig? Dock använder jag själv det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum