Hjärt och kärlsjukdomar

Mer
3 år 3 månader sedan #1309975 av wasp
Svar från wasp i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Nej! Har inte haft hjärt och kärlproblem (tror jag). 2016 gjorde jag ett belastnings EKG, som var ok. Läkaren sa 'han går snabbt ned till normal andhmtning' efteråt. Däremot har jag astma (inte KOL), via spirometritest vart år sedan 1999. Röker inte!
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310016 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Helst skall de göra en hälsoundersökning årligen, men hjärt-kärlsjukdomar brukar komma vid 50 års åldern oftast, så viktigast med koll då.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310023 av hans52
Svar från hans52 i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Håller med jag har fått en kallelse till hjärtmotagningen där kommer jag att få en sk bandspelare jag kommer att få elektroder som ska mäta hjärtvågor i 24 timmar.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310103 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Jag medicinerar med 40 mg Atorvastatin, men det är för lite. Kollade nyligen upp mina blodfetter o triglyceriderna var lite för höga.
Mer
3 år 3 månader sedan #1310137 av memphis
Svar från memphis i ämnet Hjärt och kärlsjukdomar
Trodde precis som Fantasio att jag hade fel på hjärtat och fick ett ekg. Hjärtat var i toppform. Det var "bara" ångest som gav mig svettningar och hjärtklappning.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310143 av Nissegossen
Har högt blodtryck och blåsljud på hjärtat. De har på vårdcentral tagit blodprover samt distriktssk har tagit EKG de kan läsa ut mycket på det numera.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Nissegossen.