Gröt

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30032 av Exocet
Gröt skapades av Exocet
Köp ett paket risgrynsgröt i affären samt lite sirap och mjölk.
Värm på, häll på sirapen och mjölken. God och billig lunch för under 15:-
Mer
18 år 4 månader sedan #30041 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Gröt
Ännu godare, och ännu billigare blir det om man gör gröten själv. Tar bara litet tid och risk för att det bränner vid om man inte håller en väldigt låg värme. Det går att laga risgrynsgröt i mikron också, men det tar lika lång tid.
Jag har kanel och socker på min gröt. Snabbare är ju att göra mannagrynsgröt. Så tycker jag om havregrynsgröt också. Det senaste jag lärt mig är att blanda havregrynen med dinkelgryn, så får man en ännu bättre gröt på långsamma kolhydrater.

/Sofie
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 månader sedan #30048 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Gröt
Billigast är havregrynsgröt. Ta lite sylt på och mjölk så blir det en mättande portion.
Mer
18 år 4 månader sedan #30077 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gröt
Jag åt havregrynsgröt till frukost i morse. Havregrynen fastnar inte så lätt i botten av kastrullen, därför föredrar jag den. Annars är min favoritgröt rågmjölsgröt vad gäller smaken.
Mer
18 år 4 månader sedan #30084 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gröt
Jag vill i detta samanhang berätta en historia.

Det var pojken som sökte sin kompis i granngården på landet. Kompisen var inte hemma, så moran frågade om pojken inte ville ha lite gröt.
Pojken sade väluppfostrad som han var -Ja tack.

Hon satte då fram en skål med vattgröt. Pojken sade inget och när han ätit gröten sade han artig som han var -tack för maten.
Moran frågade då -du åt med så god aptit att du kanske vill ha en bunke till?

Pojken svarade då -Nä, fy fan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 4 månader sedan #30167 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Gröt
Klappgröt är mannagrynsgröt kokt på saft...

1 dl mannagryn
2 dl hallonsaft
5 dl vatten
ev. lite socker
ev. saften av 1/2 citron

Blanda saft och vatten och låt koka upp. Tillsätt mannagrynen, låt sjuda och vispa tills gröten tjocknat. Fortsätt att vispa tills gröten är sval. Smaka av med socker och citron saft. Kyl. Serveras kall med mjölk...