Din favoriträtt?

Mer
5 år 8 månader sedan #1084078 av Melody
Vad är din favoritmat?

Min(a) är: Lasagne (och thaimat)
Mer
5 år 8 månader sedan #1084083 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Din favoriträtt?
Drummers Pastarätt!

För en person: Ett paket bacon, lite rökt skinka, körsbärstomater och gröna ärtor!

Man steker baconet och häller sedan på lite rökt skinka! Blanda sedan i creame fraiche 2 st små! Rör om och häll i soya samt lite aromat och svartpeppar! Skulle det bli lite stabbigt så kan ni hälla i lite mjölk i pannan! Servera pasta till det! Väldigt go rätt faktiskt!
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084137 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Din favoriträtt?
Farsan gör en pastasås på fläsk som brukade vara min favoriträtt. Men nu äter jag inte kött längre så äter helst vegetariska indiska rätter. Tex på linser eller fårost med ris och naan bröd till.

/Dave
Last edit: 5 år 8 månader sedan by 1Dave.
  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 8 månader sedan #1084164 av Lester
Svar från Lester i ämnet Din favoriträtt?
ja jag älskar alla sorters mat för jag är en matälskare, men nåt jag inte kan leva utan är juicer och smoothisar..... om jag var tvungen att välja.... sedan pizza är grymt gott med coca cola....

indiskt och thaimat och annan asiatisk mat har jag en paus ifrån för jag ar ätit för mycket av det och likadant med femstjärnig gourmemat..... men sushi kan slinka ned fortfarande ibland....

men helst av allt så föredrar jag italianska rätter, spansk mat var intressant förut, men ingentng heller jag skulle tacka nej till...

den senaste matkulturen dom senare åren som jag alltmer utforskat är afrikansk mat....

nåt som jag inte har koll på men är nyfiken på är fransk mat....
Mer
5 år 8 månader sedan #1084202 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Din favoriträtt?
Sallad:

Isbergssallad
gurka
tomater
grön paprika
rädisor
rödlök
fetaost
champinioner

Serveras med vinägerdressing.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1084205 av memphis
Svar från memphis i ämnet Din favoriträtt?
Jag lagar en god enkel torskrätt ibland.

Fräser gul lök och skuren röd paprika.
Lägger i torsken och häller på lite vatten.
Salt och peppar.
När fisken är tillagad lägger till nån sorts grädde/ matlagningdgrädde. Just nu kör jag Oatley.
Färdigt. Gott med kokt potatis till. Ärtor med.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by memphis.