Resor som behandlingsmetod

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 veckor sedan #11422 av Axons
Resor som behandlingsmetod skapades av Axons
Miljöombyte mår jag bra av. Har aldrig åkt så långt som till Japan dock. Några dagar efter att jag kommit hem brukar jag tyvärr falla tillbaka i mina gamla tankebanor. Hoppas det går bättre för dig.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11433 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Resor som behandlingsmetod
Jag har varit på två långresor, sedan jag insjuknade. I båda fallen åkte jag till Asien och en gång var jag helt ensam och ordnade hotell mm på orten. Jag hade dock varit där tidigare så jag var inte helt obekant med miljön. Det gick väldigt bra för mig även om det ibland var lite nervöst under de 2 veckor jag var borta. Jag tyckte att nervositeten kom egentligen långt efteråt, när man oroade sig över vad som kunde ha hänt. Men som du konstaterar så klarar man nog av mer än man tror.

Jag tror sådana här resor kan vara bra om man är stabil och kanske arbetar. Jag tror inte att det är bra att resa om man mår väldigt dåligt, eftersom det är en viss stress att resa.

Starkt av dig att åka till Japan. Språket kan nog vara ett problem där, men du kan väl japanska vill jag minnas? Japan är väl dessutom ganska dyrt turistland? Hur länge stannade du där?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11460 av Moonlight
Jag mår väldigt bra av att åka utomlands. När jag mått dåligt ibland har jag beställt biljett och åkt utomlands, för att vila upp mig. Jag tror det kan vara nyttigt.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11493 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Resor som behandlingsmetod
500 kr per dag innebär väl att det var mat och dagliga resor enbart? Hotellet kostade väl extra antar jag. Jag var i Stockholmstrakten under påskhelgen. Det kostade mig i mat c:a 100 lapp per dag. Jag tror nog Sverige är billigare än Japan
Mer
19 år 3 veckor sedan #11497 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Resor som behandlingsmetod

Några dagar efter att jag kommit hem brukar jag tyvärr falla tillbaka i mina gamla tankebanor.

Känner igen mig så väl. Men det kan vara skönt att slippa skiten ett tag.

nervositeten kom egentligen långt efteråt, när man oroade sig över vad som kunde ha hänt.

Känner igen mig här också. Speciellt om man varit ute på äventyr.
Har förresten en kusin som bott i Tokyo. Bara hyran på hans lägenhet var 50.000:- / mån. 8O
Mer
19 år 3 veckor sedan #11661 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Resor som behandlingsmetod
Jag tittade på dina bilder från Japan i galleriet. Det såg verkligen väldigt vackert ut och man längtar verkligen efter att göra en liknande resa. Visst var det till Osaka du skulle åka? Jag antar att det är betydligt billigare där än i Tokyo. Vad gjorde du på dagarna och var åt du någonstans?