Vart tog livet vägen?

  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18089 av Axons
Vart tog livet vägen? skapades av Axons
Det känns som om jag har missat tåget. Livet har passerat och jag har missat det. Det känns även som om jag är en åskådare av livet och inte en deltagare. Hur blir man mer delaktig i livet?
Mer
18 år 10 månader sedan #18091 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vart tog livet vägen?
Genom att ta vara på stunden som finns just nu... genom att leva i nuet istället för att leva i det förflutna... eller i oro för framtiden... det enda som är verkligt är den stund som finns just nu...
Mer
18 år 10 månader sedan #18155 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vart tog livet vägen?
Nej vet du vad... det kommer fler tåg...

Idag är min födelsedag... känns härligt att livet har så många dagar... och att varje dag är ny...

En ny dag att göra något utav...

Just idag ska jag träffa släktingar... och äta tårta...

Det kommer många dagar... går många tåg... så länge man lever kan man skapa nått bra här... leva i nuet... just i stunden som finns här nu...
Mer
18 år 10 månader sedan #18161 av Trolla
Svar från Trolla i ämnet Vart tog livet vägen?
PSR skrev
Tro mig veta vad du avser. Jag har så gravt funktionshinder att det blir hart när omöjligt med fru och barn. Det kändes outhärdligt tills jag accepterade mitt funktionshinder. Sätter värde på allt jag klarar i stället.


Jag har också ett funktionshinder, men paradoxalt nog är det efter jag ådrog mig detta som jag lärt mig att njuta av livet och leva i nuet. Den där sanna klyschan om att man lär sig uppskatta det lilla i livet...
En vis man sa:

Vad är helvetet? Du lämnade det, drömmen av igår..
Vad är paradiset? Du står mitt i det...

Det är kärnan av att leva i nuet. Men lättare sagt än gjort när man mår dåligt, då lever man gärna i det förflutna.

Viktigt är att man försöker vara öppen, och våga ta risker. Då kommer livet till en.
/Trolla
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #18173 av Axons
Svar från Axons i ämnet Vart tog livet vägen?
Grattis Isa-Alise!
Mer
18 år 10 månader sedan #18176 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vart tog livet vägen?
Grattis på födelsedagen!- Det går säkert att fira utomhus idag.
Solen lyser för fullt.