Flera korta promenader i stället för en lång promenad

Mer
12 år 10 månader sedan #408592 av Lukas
Om man promenerar 15 minuter i taget 4-8 ggr med minst en timmes mellanrum under en dag istället för att gå en lång promenad på 1-2h per dag så upplever jag att det sliter mindre på kroppen, vilket kan vara bra om man har lite ont någonstans.
Mer
12 år 10 månader sedan #408593 av björk
Mer
12 år 10 månader sedan #408596 av Geta
Det är säkert bättre att ta flera korta promenader i stället för en jättelång
om man har problem med övervikt, som medicinering med antipsykotika ofta
leder till. Om du går med stavar ökar effekten 40 % och då minskar också
belastningen på leder i knän och höfter.
Fysisk aktivitet på recept[/url:qwe9tgik]
Mer
12 år 10 månader sedan #408600 av Lukas
Jag upplever att det är bättre med flera korta promenader trots att jag inte har problem med övervikt. Jag går flera gånger för att inte belasta höfter och knän för mycket.
Mer
12 år 9 månader sedan #411546 av saara
Jag tycker att det är ett bra tips att promenera korta stunder och flera gånger om dagen.
Brukar själv ofta motionera länge då jag motionerar, jag cyklar eller går och så får jag ont i foten eller nån annan kroppsdel och tar ett långt uppehåll. Sitter sedan alltför länge vid datorn i ett sträck så att jag får huvudvärk.

Har blivit ordinerad av doktorn att promenera 2 ggr om dagen och gymnastisera ryggen 2 ggr om dagen, men jag har väldigt svårt att följa ordinationen.

Borde lära mig att ta pauser från datorn och röra på mig med jämna mellanrum. Tycker att det är svårt att sköta om kroppen så att den mår bra.
Mer
12 år 9 månader sedan #411613 av Admin1
saara,

Mot vilken diagnos har läkaren ordinerat promenader?