Orthomolecular Therapy 2010-2013

Mer
9 år 9 månader sedan #683056 av FredrikV
Hej,

Tänkte jag skulle dela mitt recept på orthomolekulär terapi som jag gick på i åren 2010-2013 med markant bättring i kognitiva förmågor och i att bekämpa båda negativa och positiva symptom. Jag återhämtade mej så mycket med den här terapiformen att jag i dag kan va medicinfri.

3 gånger dagligen:
1000mg Vitamin B3 (Niacin)
1000mg Vitamin C
60mg Omega-3 (80%+ EPA)
50mg Zink
Vitamin B Kompleks (multivitamin B - standard rekommenderad dos)
50mg Gingko Biloba

Detta var receptet jag gick på i tre år. Tänkte jag skulle dela av mej eftersom det har fungerat så bra för mej.
Mer
9 år 9 månader sedan #683096 av krokus
"C-vitamin är vattenlösligt, vilket gör att om vi får i oss mer än vi behöver försvinner det ur kroppen med urinen."
- [url:uzszp58x]http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Vad-innehaller-maten/Vitaminer/Vitamin-C/[/url:uzszp58x]

Blir det inte rätt dyrt att ta så många olika kosttillskott och dessutom såpass ofta, tre gånger om dagen?
Mer
9 år 9 månader sedan #683105 av Admin1
Intressanta erfarenheter. Vilket år insjuknade du? Vilken diagnos hade du då? Har en läkare friskförklarat dig? Man bör nog ha klarat sig utan antipsykotika i 2 år för att kunna vara säker på att man är frisk.
Mer
9 år 9 månader sedan #683120 av FredrikV
Hej, ja Vitamin C åker ut med pisset. Men det är ett kosttillskott man kan ta samman med Vitamin C som gör att Vitaminet binds upp och inte bara pissas ut. Tror det var Magnesium, men jag minns tyvärr inte. Garden of Life har ett multivitamin paket kallt Vitamin Code for Men som täcker B-kompleks och Zink behovet och som också har Magnesium. Kostnaden låg på ca. 1000 SEK per månad nä jag beställde på internet.

Utan medicin i två år har jag inte varit, men jag har återhämtad mej från typ alzheimers liknande tillstånd med total känslolöshet och kraftiga audible hallucinationer till att bli vad jag själva beskriver som ett nytt liv, en ny chans. Tänkte det var värt att tipsa om den här terapin, själv om jag kanske inte kan kalla det en 'kur' än.
Mer
9 år 9 månader sedan #683124 av FredrikV
Jag insjuknade i april i 2009. Blev omedelbart diagnosticerad med paranoid schizofreni. Började med Orthomolecular tidig vår 2010 och fortsatte med det till sommaren 2013. En läkare har inte friskförklarat mej.
Mer
9 år 9 månader sedan #683165 av Nissegossen
Intressant! Något att presentera för vetenskapen om du klarar dig från skov.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum