Tinnitus

Mer
18 år 1 månad sedan #36374 av Nissegossen
Tinnitus skapades av Nissegossen
Hej! Vet att många här på viska.se har besvär av Tinnitus!

Det finns bot! Nämligen sömn hormonet Melatonin har troligtvis effekt.

Jag själv har Tinnitus och jag brukar kalla det; "Tonen från himlen som aldrig tystnar".

www.expressen.se/index.jsp?a=548218

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #36381 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tinnitus
Tack för postningen. Jag har för mig att du tidigare postade om att antidepressivat Zoloft hade effekt och reducerade tinnitus. Nu finns det alltså ett ytterligare preparat att välja på.
Mer
18 år 1 månad sedan #36384 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tinnitus
Tack för det! Om det ändå kunde bota melankoli också?!!

Jag suktar efter våren! Hoppas den kommer snart! Då skall jag sitta på min balkong, där jag på sommaren har sol från åtta på morgonen till halv tre på eftermiddagen, och bara lapa solsken!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 1 månad sedan #36386 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Tinnitus
Jag spelar mycket trummor. Men jag lider inte av någon tinnitus trots att jag inte har hörselskydd. Men jag äter Zoloft och den kan ifall jag skulle få lite tjut i öronen vara som moteld. :lol:
Mer
18 år 1 månad sedan #36393 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tinnitus
Om man kan ha tinnitus bara ibland så har jag det. Jag tror att det kan störa hjärnan från att vila och därmed vara skadligt.
Mer
18 år 1 månad sedan #36425 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Tinnitus
När man mediterar så kommer automatiskt ett pipande fram ibland, detta pipande använder många som lämnar kroppen och reser till astralplanet. Jag har själv försökt nå astralplanet i många år, men aldrig lyckats. Det beskrivs som att när man lämnar kroppen så stegrar pipandet till ett enormt dån, som tusen kyrkklockor som slår. Jag har bara läst om andra som gjort sådana resor, men det vore spännande att upptäcka andra världar och dimensioner.