Fysisk träning

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36479 av Exocet
Fysisk träning skapades av Exocet
.. är en bra metod för att må bättre. Nu har jag skaffat mig redskap för att börja träna hemma. Så jag har något att se fram emot på kvällarna.
Mer
18 år 1 månad sedan #36480 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fysisk träning
Vad bra! Jag har funderat själv på det men aldrig kommit till skott. Man brukar automatiskt sköta kosten bättre om man tränar, har jag märkt + att sömnen blir bättre. Kör så det ryker! :)
Mer
18 år 1 månad sedan #36503 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fysisk träning
Jag tränar dagligen, men gör det alltid genom att ta långa promenader. Det är nog lika effektivt tror jag som att träna med redskap även om det också är bra. Regelbunden träning har effekt mot depression och gör också att man blir mindre stresskänslig. Det är också bra för att minska risken för övervikt och hjärt-kärlsjukdomar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
18 år 1 månad sedan #36511 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet träning
Tränar själv med redskap 2ggr/v, och märker att man blir lite stabilare. Det är ju en form av välbefinnande att ta en banan efter träningen! Sen har man ngt att se fram till, det blir nästan ett gift. Rekomenderas starkt att börja träna! 8O

Vars är världen på väg?
Mer
18 år 1 månad sedan #36550 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Fysisk träning
Jag tränar också, styrketräning och konditionsträning, tre dagar i veckan, det är otroligt bra både för kropp och själ, jag rekommenderar!
Mer
18 år 1 månad sedan #36588 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fysisk träning
Kanske inte så mycket fysisk träning, men något jag funderat över.

Kan Gud göra en så stor sten att han inte kan lyfta den?

Jo, det kan han! Han gör först stenen större än att han inte orkar lyfta den.
Sedan bygger han upp sin kropp så att han orkar lyfta den......

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum