Klarat mig från självmordstankar..så här tänkte jag

Mer
17 år 4 veckor sedan #73051 av Jonna7
Jag klarade mig från att bli inlaggd före påsk då jag körde ner mig djupt i en depression som innebar att jag tänkte självmordstankar och började att planera hur jag skulle gå tillväga.

Jag drabbades av en fysik skada (självförvållad pga ett självskadebeteende) som innebar stort lidande och att hela min kropp blev totalt utmattad så jag började fundera på vad jag hade att leva för med alla mina problem. Jag nämnde några alternativ till självmord hos min terapeft och blev körd till sjukhusets psykmottagning för att prata med en läkare. Jag berättade om mina problem och om mina planer. Jag ville inte bli inlaggd så jag nämnde inget om självskadebeteendet. När vi pratade så dök en fras upp i mitt huvud; Gör det bästa du kan av ditt liv nu för livet är så kort ändå här på jorden. Jag kom på vad jag tyckte om att göra och vilka som skulle lida mest om jag begick självmord och kom fram till att jag skulle välja livet.

Jag slapp bli inlaggd när jag berättade om att jag faktiskt ville leva och blev skjussad tillbaks till behandlingshemmet där jag fick vara ett tag.
Nu mår jag mycket bättre och börjar planera lite framåt.
Mer
17 år 4 veckor sedan #73068 av Admin1
Välkommen tillbaka för du har ju inte varit här på ett tag. Skönt att det löste sig så du slapp bli inlagd och det var ju en väldig tur att du tänkte som du gjorde. Bra tips för andra i samma situation här.
Mer
17 år 4 veckor sedan #73078 av Jonna7
Tack admin för att du bryr dig.
Mer
17 år 4 veckor sedan #73080 av flisan
Vad skönt att du lyckades ta dig ur din svåra situation.
Det är svårt när det känns så där.
Men jag tror att om man tar sig igenom dessa stunder så kommer det bättre dagar. Då man kanske inte alls tänker sådana tankar.
Det är ju faktiskt en sjukdom, depression, dvs något är fysiologiskt i obalans. Detta gör att man faktiskt inte kan bedöma situationen objektivt.
Om man tar livet av sig så undrar jag om man inte kommer ångra sig. Kanske kommer man någonannanstans och kan se tillbaka på sitt liv här och då upptäcker man kanske att det ju var just här man ville vara....
Hoppas du fortsätter att må bättre.
Mer
17 år 4 veckor sedan #73096 av ThinkTank
Vad bra att du lyckades :) Som jag ser det är depression mycket en psykologisk och inte en biologisk sjukdom så det gäller verkligen att ändra sättet man tänker på! Du är en inspirationskälla som lyckades! :D :D
Mer
17 år 4 veckor sedan #73111 av adrokylus
Bra att du är i livet.Hoppas det kommer bättre dagar framöver.