Bästa tipset

Mer
16 år 11 månader sedan #74568 av iprenmannen
GE FAN I MEDICINEN!!!!!
Mer
16 år 11 månader sedan #74576 av Fizzle
Svar från Fizzle i ämnet Bästa tipset
Hade man kanske kunnat göra om man inte behövt den för att fungera normalt..
Mer
16 år 11 månader sedan #74589 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa tipset
Det är ganska naturligt att det finns folk, som är negativa till antipsykotika. 30 % fär dålig eller ingen effekt av dem och ytterligare 30 % får partiell effekt.

35 % återhämtar sig helt och kan leva praktiskt taget normala liv, men måste nästan alltid fortsätta att ta antipsykotika för att förebygga återfall i psykos. Det finns alltså behov av effektivare antipsykotika än vad som finns idag. Leponex är det antipsykotika, som ger bäst effekt av alla, men det ges enbart till sådana som får väldigt dålig eller ingen antipsykotisk effekt
  • vnv
  • Besökare
  • Besökare
16 år 11 månader sedan #74590 av vnv
Svar från vnv i ämnet Bästa tipset
Äter Risperdal & Remeron i förebyggande syfte.

mvh
vnv
Mer
16 år 11 månader sedan #74599 av mopa
Svar från mopa i ämnet Bästa tipset
Jag kan inte sluta med medicinen. Har prövat....och blev psykotisk ganska direkt. Så jag tar snällt pillren.
Mer
16 år 11 månader sedan #74601 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Bästa tipset
Under de 22 år jag varit sjuk har jag hunnit sluta med Lithium, Zyprexa och Cisordinol. Alltid med samma resultat: Återinsjuknande i psykos.

Genom att ta en liten dos Abilify, har jag kommit till ett mående som är OK. Stabil och säker är jag. Skönt! Lite darrig och rastlös blir jag, men det är småsaker om man jämför med vad jag hittar på att göra när jag är psykotisk...

Så, tyvärr kan jag inte jag heller följa din uppmaning att sluta medicinera.

Prata inte med hat i munnen!