kontakt med döda?

Mer
14 år 10 månader sedan #216877 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet kontakt med döda?
Jag är övertygad om att det finns något bortom detta liv. Om din bror har kontakt med dig, så vårda den. Låt inte psykvården avfärda dina upplevelser som ett falsarium.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 10 månader sedan #216884 av
Svar från i ämnet kontakt med döda?

Fantasio skrev: Jag är övertygad om att det finns något bortom detta liv. Om din bror har kontakt med dig, så vårda den. Låt inte psykvården avfärda dina upplevelser som ett falsarium.


tack alla för era svar. Jag har bestämt att jag ska fortsätta ha kontakt med min bror eftersom jag mår bra av det. däremot ska jag inte berätta om det för mina föräldrar eftersom de inte mår så bra av det.

tack igen.

mvh,

annelie.
Mer
14 år 10 månader sedan #217105 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet kontakt med döda?
I Johan Cullbergs bok Psykoser, som brukar finnas på biblioteken, står att anhöriga kan ibland höra den avlidne och höra dennes röst. Samma sak kan också ske för döda husdjur, som hundar och katter, som man varit fäst vid. Det du upplever tror jag kan vara en blandning av sorg och psykos. Ibland kan depressioner utlösa psykoser, som går över när depressionen försvinner s.k psykotiska depressioner.
Mer
14 år 10 månader sedan #217150 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet kontakt med döda?
Jag har själv varit med om oförklarliga händelser. T ex 93 när en släkting dog. Han kom till mig i drömmen. Vaknade så sent som förra veckan av att något i lägenheten föll till golvet med en liten krasch. Tror det kan vara poltergeist-fenomen. Däremot så vaktar jag min tunga hos psykiatrin, för jag vet ju vad de anser. Allt ska ha en förklaring och den är att jag är psykotisk. Dock vet jag vad jag varit med om och tror. Det kan ingen ta ifrån mig.
Mer
14 år 10 månader sedan #217256 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet kontakt med döda?
Fantasio,

Att drömma om någon som dött är ganska vanligt fenomen. Att du vaknade av en duns berodde förmodligen på att du drömde om det eller att du hade en uppvakningshallucination eller en hypnapomp hallucination. Hypnapompa hallucinationer kan drabba vanliga människor också. Låter inte alls övernaturligt för mig.
Mer
14 år 10 månader sedan #217258 av Geta
Svar från Geta i ämnet kontakt med döda?
Min erfarenhet är att folk inom psykiatrin inte tar det
så allvarligt om man tror på lite övernaturliga saker.
En läkare sa till mig att vi vet så lite egentligen.
De brukar inte gå i polemik och övertyga en om det
riktiga.