Boktips

Mer
18 år 5 månader sedan #28371 av Fredrik
Boktips skapades av Fredrik
Här är ett boktips för dom som gillar spännande böcker: "I cirkelns mitt" med Dan Brown.

Den handlar om en meteroit, ett presidentval och politiska spörsmål.

Dan Brown har också skrivit Davinci-koden (så hette den väl?) Den har jag inte läst ännu, men den skall ju tydligen också vara bra.
Jag tänker läsa mer av honom. Jag gillar hans sätt att skriva, det är aldrig tråkigt utan spännande hela tiden.
I cirkelns mitt är ett bra julklappstips också.

mvh Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #28390 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Boktips
Jag har läst både "Da Vinci koden" och "Änglar och demoner" av Dan Brown... de är också mycket spännande....
  • Exocet
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28393 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Boktips
Själv tycker jag KAfka:s Processen är bra. Jag har den i Bokhyllan hemma.
Andra bra böcker är böckerna av H P Lovecraft.
Mer
18 år 5 månader sedan #28400 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Boktips
Kan också rekommendera Elsie Johanssons "Glasfåglarna", "Mosipppan", och "Nancy"... det är en fin serie om en torparfamilj i Uppland under 1930-1940 talet... målande och känslosamt skrivet....
Mer
18 år 5 månader sedan #28402 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet Boktips
Jag har också läst några av Elsie Johanssons böcker. Jag tycker hon påminner lite om Marianne Fredriksson på det sättet hon skriver, väldigt bra. Jag har läst dom mesta av Marianne Fredrikssons böcker och jag tycker syndafloden var väldigt bra.
Funderar på om nästa bok skall bli Änglar och Demoner nu. Jag brukar köpa böckerna på nätet, det brukar bli billigare då.
Mer
18 år 5 månader sedan #28418 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Boktips
Jag brukar alltid låna böckerna på biblioteket för det blir billigast. Om en bok är väldigt bra och jag tror att jag kommer att läsa den igen så brukar jag köpa den via nätet. På biblioteket kan man också ställa sig i kö för populära böcker och sedan får man ett brev när boken är ledig för en att läsa.