Melodifestivalen

Mer
18 år 2 månader sedan #33259 av Jeff
Melodifestivalen skapades av Jeff
Isa-Alise

Förstår din oro över detta program som ska visas varje år för den komersiella tittaren och lyssnaren. Det är så långt bort ifrån sund melankoli man bara kan komma. Rena polytyret. Försök att övertyga din tonåring att man inte kommer någonstans genom att titta på sådant trams. Det behövs komma in lite kvalitetesmusik i tv än detta deprimerade eko som sprids långt in i själen och får den att vissna.
  • lotta
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33260 av lotta
Svar från lotta i ämnet Melodifestivalen
Ursäkta min ytlighet men Andreas Johnsson är i allafall fin att titta på
Mer
18 år 2 månader sedan #33263 av Fredrik69
Svar från Fredrik69 i ämnet Melodifestivalen
Sorry, men håller inte med.

Även om Melodifestivalen ändrats mycket under de senaste fem åren, så visas ändå några guldkorn upp vid varje deltävling. Tyckte dock att Andreas låt är stark och kan säkerligen stå sig internationellt.

Och arrangemangsmässigt tyckte jag det var bra i Leksand, även om kanske Lena PH stundvis fick lite för mycket utrymme.

För med de tittarsiffror som sändningarna har så är det att klassas som ett folkligt program. Och säkert kommer dagstidningarna vara fulla av traditionella reportage såsom Rätt låt vann. Således, lite glädje, lite irritation och en väldig massa press ikring ett sevärt event.

Att de 32 låtarna som sållats fram av 3000 bidrag är hållbara torde vara korrekt, i dessa tider av Idol, tidigare Fame Factory och andra musikdokusåpor.

Men visst, den svenska finalen i Globen lär vara bättre än deltävlingarna.
Mer
18 år 2 månader sedan #33264 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Melodifestivalen
Jeff,

Jag uttyckte mig nog oklart i postningen som jag tog bort... oron var inte över programmet... utan trots programmet... livet ger mig en del bekymmer just nu som inte ens de glada tonerna från melodifestivalen kunde tränga undan...
Mer
18 år 2 månader sedan #33323 av lajn
Svar från lajn i ämnet Melodifestivalen
melodifestivalen gjorde mig glad
Mer
18 år 2 månader sedan #33333 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Melodifestivalen
Jag såg programmet igår och jag tyckte att det var godkänt. Jag gillade inte riktigt Lena Ph:s självupptagna skämt och hon kan nog bli jobbig framöver fruktar jag. Det hade varit bättre på att satsa på en riktig programledare.