We Shall Overcome

  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 år 8 månader sedan #85765 av Geta
Mer
16 år 8 månader sedan #85767 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet We Shall Overcome
Hej! dessa har också spelat in we shall overcome!

Men jag gillar dem! Vi är, de flesta av oss sökare! Det står i Bibeln om att den som söker den finner! I dag fann jag denna som jag också vill bibringa er!

Så, hur skall vi bygga vår egen värld?


Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Geta
  • Författare till inlägg
  • Borta
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
16 år 8 månader sedan #85768 av Geta
Svar från Geta i ämnet We Shall Overcome
De flesta med schizofreni stänger in sig i sin egen värld för att slippa ångesten vid konfrontation med andra.
Och jag är en av dom.
Mer
16 år 8 månader sedan #85769 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet We Shall Overcome
Ja, Jag vet Geta! Men, du kan aldrig stoppa de som tränger sig på i medvetandet!
Om du tittade på You Tube länken till höger, så ser du vad mer The seekers har spelat in! klicka på länkarna, för de är väl värda att både se och lyssna på!

Sådana som dem har format både mitt tänkesätt och gjort mig till den jag är idag! De har glädjen inombords! Det är aldrig någon idé att vara bitter! Aldrig i livet!

Det är bara att spotta i nävarna och få jobbet gjort!

Man får glädjas åt det lilla i tillvaron och hoppas på en framtid, för den här planeten överhuvudtaget!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 8 månader sedan #85771 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet We Shall Overcome

Geta skrev: De flesta med schizofreni stänger in sig i sin egen värld för att slippa ångesten vid konfrontation med andra.
Och jag är en av dom.


Ja Geta! Vi är alla mycket sårbara, vi som har den här sjukdomen!

Men, måla inte in dig i ett hörn.

Det finns, om man skalar bort alla svåra nyheter och tar till sig det som är någorlunda bra i tillvaron, så kan man glädjas tillsammans med andra i detta liv!

Jag vill säga, att det i stället för att sluta sig som en mussla, vilket är inget att sträva efter! På andra ser man sig själv och kan se det, att vi är ju ganska lika allihop! Eller hur? Så därför! Gå ut och pröva dina vingar! (skulle vi lära oss på musiken i skolan!)

Vi skall definitivt leva på hoppet om att vi kan komma till en bättre värld där vi kan bygga en ny gemenskap och vår egen värld! Detta tillsammans med andra likasinnade!

Ett motto, som fått mig att överleva är; Ge aldrig upp!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 8 månader sedan #85773 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet We Shall Overcome

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum