Vad tycker ni om Zeldox, ni som provat?

Mer
4 år 6 månader sedan #1195172 av Zoidar
Jag gick ner i vikt. Sen fick jag klåda på tungan och svimningsanfall. När jag också fick konstant ångest av den gav jag upp Zeldox.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1195187 av Lelle
Zeldox fungerar från 60 milligram kapsel. kan känna igen det där, när jag en gång tog lägsta dosen av Zeldox, 20 mg, så var det på den då jag fick en väldigt elakartad utmattningsattack blandad med också ren panik! Den var så våldsam, jag försökte lugna ner mig genom att skriva på papperslappar, när jag la mig ner i sängen gick det inte att koppla av 1 sekund. Jag visste inte var jag skulle ta vägen, vad skulle jag ta mig till? Finns ingenstans att ta vägen. Som litet rop på hjälp utförde jag självmordsförsök genom en rejäl överdos, efter jag tagit överdosen hade jag knutit en internetsladd som jag hängde över, kvävde mig till 80% men pappa kom just hem från jobbet så jag avbröt. Men jag berättade om överdosen och vi ringde 112 för ambulans, men mamma ångrade sig och körde mig mot akutmottagningen, i bilen satt jag i baksätet så inte mamma såg och då rispade jag upp vid handleden med hjälp av en penna. Allt detta gjorde jag pga utmattningsattack+panikattack samtidigt. När vi kom fram till akuten såg mamma såret vid handleden och när vi kom in i akutmottagningen fick jag hemska kramper som följd av överdosen och jag ville inget annat än att skära halsen av mig men pga överdosen blev jag knockad till sömn. Och det var det som räddade mig för dessa attacker försvann iochmed att jag sov. När jag vaknade var utmattningsattacken+panikattacken helt borta. Men jag var så slut så jag orkade inte höra personalen på akuten, så jag låg och höll för öronen med händerna, sedan fick jag öronproppar. det var massa av sladdar över mig där jag låg i sjukhussängen :( . Jag blev senare skickad till psyk avdelning och jag fick inte gå ut på hela 3 veckor, var innanför samma väggar i 3 veckor eftersom de visste att jag haft självmordsförsök. Men blev helt tokig av att vara där inne hela tiden så tillslut fick jag gå ut.

Om Zeldox var orsaken till denna utmattningsattack med samtidigt panikattack är lite svårt att avgöra. Upplevde inget av detta när jag tog Zeldox 60 milligram kapsel, tog en 60 mg morgon och en 60 mg kväll, sammanlagt 120 mg.

Men då när det hände tog jag Zeldox på tom mage! Vilket jag inte gjorde när jag hade sedan högre dos ,60 milligram kapslar - tog alltid ihop med mat då. Jag har läst att vissa fått ångest på Zeldox när de tar på tom mage!

Tog du Zeldox på tom mage Zoidar??

Men om det var Zeldox som på låg dos när jag tog på tom mage framkallade dessa attacker (utmattningsattack+panikattack) så kan jag bara säga att Zeldox kan ge den värsta ångesten utöver alla universum och alla existenser, tror jag!
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195207 av krokus
Zeldox var min första antipsykosmedicin. Jag sov större delen av dygnet, somnade efter en kort stunds sittande. Kunde därför knappt se på Tv eller åka buss. Efter kanske 1½-2 månader fick jag en allergisk reaktion. Då byttes Zeldox ut mot Abilify.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195223 av Admin1
Zeldox och Seroquel är lite svagare än andra. Man bör kolla hjärtat med EKG för att mäta QTc-tiden om den är för lång kan man inte använda Zeldox. Man måste kolla också att andra läkemedel inte förlänger QTc-tiden. Serdolect kan också påverka QTc-tiden.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1195534 av Zoidar
:lol: denna tråden startaded 2008, 11 år sen...

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195539 av memphis
Åh. Nu blev jag sentimental. 2008 var året då jag tog min (dåvarande) hund, packade en väska och lämnade min pojkvän. Det var bara jag och Dixie. Omg. Tror jag börjar gråta. Jag tog tåget till min mamma och resten är historia.