Sömnmedecin

Mer
19 år 2 månader sedan #9108 av sussi14
Sömnmedecin skapades av sussi14
jag har nozinan och imolvane till natten, de är bra på kvällen och jag somnar rätt fort men sen så funkar det inte på morgonen för jag går knappt att väcka, kan sova bortåt 12.00 och det är lite väl för sent.
jag undrar om det finns någonting annat som inte gör en morgontrött, har även testat propavan och theralen men blir lika trött av det med på morgonen.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9116 av
Svar från i ämnet Sömnmedecin
Har du testat Sobril 2 timmar före och Imovane när du lägger dej? Styrkorna kan jag inte säga nåt om, det är individuellt. Men man lugnar ner sej och blir avslappnad på Sobril och sen somnar man på Imovane. Det är vanligt med "hang over" (trött på förmiddagen) av Propavan.

Det måste vara jättejobbigt att aldrig vakna pigg på morgonen.
Mer
19 år 2 månader sedan #9129 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnmedecin
Nackdelen med Nozinan är dåsighet dagen efter. Den har en ganska långvarig effekt. Propavan har jag använt i många år som enda sömnmedel och jag blev inte alls trött dagen efter. När jag började med Risperdal så kunde jag helt sluta med det. Jag sov lika bra utan.

Mitt förslag är att du försöker minska på dosen av Nozinan. Det borde minska risken för trötthet dagen efter. Behöver du också två sömnmedel? Räcker inte Imovane?
  • stil noct
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9290 av stil noct
Svar från stil noct i ämnet stil noct
stil noct
  • stil noct
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9291 av stil noct
Svar från stil noct i ämnet stil noct
stil noct
Mer
19 år 2 månader sedan #9296 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Sömnmedecin
Jag undrar om det inte är så att Imovane slutar fungera efter en tid, och att det kan vara bra att växla någon natt till Nozinan eller Theralen eller något annat att sova på... men sen börja ta bara Imovane efter någon/några nätter igen... det fungerar så för mig....