Zeldox hjälp

Mer
14 år 8 månader sedan #240459 av Anacharphilchia
Det e såhär att mina seroquel har slutat verka 8O . vi har pratat om att byta till zeldox. jag undrar var folk här tycker om den
Mer
14 år 8 månader sedan #240496 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox hjälp
Zeldox ger ungefär lika stor antipsykotisk effekt, som Seroquel, men nästan ingen viktökning. Zeldox är också mycket bättre än Seroquel på negativa symptom. Nackdel med Zeldox är att man måste ta den i samband med måltid och att doseringen är morgon och kväll. Seroquel har bra effekt också mot ångest och depression.

Risperdal, Trilafon och Zyprexa ger 20 % bättre effekt än Zeldox och Seroquel. Trilafon ger ingen viktökning.
Mer
14 år 8 månader sedan #240583 av Anacharphilchia
Svar från Anacharphilchia i ämnet Zeldox hjälp
Du zyprexa gick jag upp 5kg i veckan av. den var den västa jävla skit jag någonsin haft
Mer
14 år 8 månader sedan #240754 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox hjälp
Ja, Zyprexa kan ge stor viktuppgång och det drabbar 40 %. Har man gått upp mer än 7 kg bör man byta till Zeldox, Abilify eller Trilafon. Man brukar gå ner i vikt sedan, så det brukar fixa sig.
Mer
14 år 8 månader sedan #240998 av SNAILZ
Svar från SNAILZ i ämnet Zeldox hjälp
Jag har nu fått Zeldox eftersom Zyprexa gav extrem viktuppgång. Ska börja med den ikväll.
Snälla, fyll på med allt ni vet om medicinen.
Blir man pigg eller trött av den? Biverkningar som ni upplevt osv..
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 8 månader sedan #241010 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Zeldox hjälp
Ja, jag äter zeldox. Jag kan tänka mig att man behöver insomningsmedicin + eventuellt akineton som minskar tröttheten på dagen. Det där med insomningsmedicin har jag aldrig provat på, utan har märkt att jag har vissa insomningsproblem och då tar jag kvällsmedicin redan vid sex-sju tiden.

Mina kompisar säger att jag är rastlös och har märkt att jag vippar fram och tillbaka med händerna speciellt när jag står. Det är väl inte akatisi. Fördelen med zeldox är att den minskar den psykotiska effekten ngt, men fortfarande har jag inte full hjärnkapacitet.

Funderar på att plocka bort sertralin. Jag har sertralin för att det ska tydligen vara en bra kombination. Minns inte vad sertralinets original hette, detta är en kopia. Sertralinet tror jag inte ger effekt.

Vars är världen på väg?