hjälp

Mer
14 år 5 månader sedan #256001 av ia-fia
hjälp skapades av ia-fia
Jag har problem. Min läkare satte ut 0,4mg/ml Trilafon direkt vet inte om det var det jag blev sjuk av. Jag är fortfarande jättesjuk med svettningar och alla andra symtom jag räknat upp förut. Kan också vara Abilify. Vi diskuterade medicinen och läkarn sa jag önskar jag slapp ge dig något.

Nu fick jag Lyrica 25 mg 2 gånger per dag
Nitrazepam för att sova
Samt 4 mg Trilafon Jag undrar över Trilafonen e det mindre eller större dos än förut. Tror ni jag klarar den bättre än injektioner.

Abilify sänktes med halva dosen i fredags. Nu sänkts den från 5 är det ok
Mer
14 år 5 månader sedan #256222 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hjälp
4 mg Trilafon i tablettform är en låg dos och 2-4 mg brukar vara den lägsta dosen som används. Det är svårt att jämföra injektionsdoser med tablettdoser, därför att tablettdosen påverkas av leverns nedbrytningsförmåga och den varierar mellan olika individer. När man går från tabletter till injektion får läkaren pröva sig fram till rätt dos.
Mer
14 år 5 månader sedan #256244 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet hjälp
Jag opponerar mig starkt här mot de fakta du levererar ia-fia, du säger här att du stod på 0,4mg/ml vare sjutton har du fått den doseringen någonstans?

jag har medicinen 1ml var fjortonde dag och jag har då den något starkare utav de två medicinerna i injektionsform. Den jag har är på 108mg/ml det är då trilafon decanoat som är långtidsverkande och den svagare trilafon enantat ligger på 100mg/ml, så återvänd till läkaren och kom tillbaka och presentera rätt siffror tack!

Innan dess kan jag inte kommentera detta vidare!

www.fass.se/LIF/home/soktraffar_ ... earchtype=

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 5 månader sedan #256257 av ia-fia
Svar från ia-fia i ämnet hjälp
0,4 ml menar jag Nissegossen. Förlåt

Jag ska göra gen testet och har tagit massa prover idag.

Jag kanske reagerar annorlunda med tabletter då kanske slipper trötthet, viktuppgång och ofriviliga rörelser i ansiktet och i armen.

Tror du den chansen finns Admin. För annars går det att påverka läkaren att skriva ut något annat
Mer
14 år 5 månader sedan #256457 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hjälp
Egentligen skall det inte spela så stor roll om det är tabletter eller injektion, men viss skillnad kan det vara faktiskt, men svårt att säga hur det påverkar just dina problem. Fördelen med tabletter är att man kan avsluta behandlingen snabbare om biverkningarna skulle bli jobbiga. Det låter allvarligt att du har ofrivilliga rörelser. Vad sa din läkare om det?
Mer
14 år 5 månader sedan #256462 av ia-fia
Svar från ia-fia i ämnet hjälp
Hon ville inte sätta in Trilafon igen men såg inget annat val. Ska kanske få Zeldox sedan är hennes plan.