Trilafon

  • .Sebastian
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 11 månader sedan #299146 av .Sebastian
Trilafon skapades av .Sebastian
Är det någon annan här som tar Trilafon? Jag tar 1ml. varannan vecka och mår faktiskt jävligt bra. Fortfarande diagnosticerad som schizoid personlighetsstörning men likväl har jag fått lätt att ta kontakt med andra och mår bättre än vad jag någonsin har gjort. Kan iofs ha med droger att göra men hur som helst tar jag tillbaka mitt tidigare påstående att Trilafon gjorde mig schizoid. Har nu tagit Trilafon 1ml. i drygt två veckor och har inte börjat återfalla i isolation.

Inom sjukvården kallas Trilafon ibland skämtsamt Trillafrån, men jag upplever faktiskt inte det den här gången.

Bra medicin faktiskt, min schizoidi har nog andra orsaker...
Mer
13 år 11 månader sedan #299178 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon
Trilafon, på så låg dos som möjligt, gör att jag kan fungera i tillvaron.

Inte helt fel med dosen 1ml (108mg/ml) var 14,de dag det har jag själv och fungerar mycket bra på den!

Har du möjlighet att ta till några 4mg tabletter hemma, för att det kan tänkas att du bör ha det i beredskap, för min dos är i underkant för mig mig och jag har kvar en del symptom, men känner mig absolut inte drogad utan kan vara på toppen av min förmåga.

Dock som sagt ha beredskap hemma med extra trilafontabletter och något icke vanebildande sederande (Exv seroquel, jag somnar på 20 min på 50mg) att ta till kvällen efter en vaknatt när du måste bara se till att du sover den natten, så vaknar du nästa dag och det är återigen frid i ditt huvud! Har med denna enkla metod hållit mig utanför sjukhusdörrarna i 24 år nu!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #299190 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon
Trilafon tillhör de bättre antipsykotika och ger lika bra effekt som Zyprexa och Risperdal dvs 20 % bättre antipsykotisk effekt än övriga antipsykotika. Tidigare rekommenderades Haldol i förstahand av de äldre preparaten, men idag förordas Trilafon. Jag har använt Trilafon länge, men nackdelen var att jag måste använda sömnmedicin för att kunna sova. Risperdal sov jag bättre på och Risperdal är bättre mot ångest och depression.
Mer
13 år 11 månader sedan #299202 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon
Jag tar mycket sällan något sederande för att sova. Jag har all tid att sova och kan vara vaken på natten om så skulle vara och sover när jag blir trött. för det mesta brukar jag ofta somna in på kvällen och kan då vakna vid midnatt eller så och vara vaken i några timmar och sedan kanske sova en stund till.

Jag behöver i och med att jag inte har egentligen några krav alls, Admin får förlåta mig, för att jag tar avstånd från allt som kan tänkas låsa mig, så kan jag kan jag känna mig fri...Så kan jag sova när jag vill, för det är dygns medelsömnen som är det viktiga.....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #299204 av Ready
Svar från Ready i ämnet Trilafon
Admin,

Har du Risperdal nu?
Mer
13 år 11 månader sedan #299209 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon
:lol: Upp till bevis Admin, för på orden kan det tas för att du är medicinfri!

Är du medicinfri, Admin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum