Trilafon® dekanoat

Mer
09 feb 2012 18:52 #460964 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trilafon® dekanoat
Är det inte tvärtom att läkaren inte lyssnar på en när man börjar bli gammal?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Nissegossen
  • Nissegossen Profilbild
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Gubben
Mer
09 feb 2012 18:57 #460966 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Det får mig att tänka till lite här och undrar nu om jag har paranoia lite granna nu? För till denna gång hade sjuksköterskan mig till att hämta ut en förpackning med Trilafon så, att hon fick den i tisdags. Det kan absolut inte vara befogat eftersom det måste finnas fler ampuller kvar i den förra förpackningen som det då gällde! Nojan här är, att de kanske lugnt och stilla byter ut felaktiga förpackningar för att inte skapa oro i patientledet?

Ha, ha Nu var du rolig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
10 feb 2012 14:23 #461098 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
ikolito,

Hur länge har du haft depåinjektionerna och denna dos? Ibland kan trötthet bero på depression. Har du pratat med din läkare om biverkningarna som du känner av?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
10 feb 2012 16:22 #461135 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Hej Admin1!

Jag har haft injektionerna i snart 1 år. Har tagit upp biverkningarna med min kontaktperson, men ska nog ta upp det med läkaren nästa gång jag pratar med han.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
11 feb 2012 13:42 #461291 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Det är nog bäst att tala med läkaren, eftersom det är han som bestämmer doseringen. Kanske kan det gå att justera dosen. Har du provat en lägre dos än detta tidigare?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
11 feb 2012 18:31 #461448 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Admin1,

Nej, har inte prövat lägre dos innan. Borde kanske be om att få pröva det. Har även zyprexa 20mg, hade 40mg innan + trilafonen.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
12 feb 2012 12:56 #461558 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Det är nog vanligare att Zyprexa ger trötthet än att Trilafon ger det. Har du hela tiden använt både Trilafon och Zyprexa?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • ikolito
  • ikolito Profilbild Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
Mer
18 feb 2012 17:43 #463110 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Ja. Men har prövat en tid utan zyprexa men tröttheten kvarstod.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.806 sekunder