Trilafon® dekanoat

Mer
12 år 2 månader sedan #460964 av Geta
Svar från Geta i ämnet Trilafon® dekanoat
Är det inte tvärtom att läkaren inte lyssnar på en när man börjar bli gammal?
Mer
12 år 2 månader sedan #460966 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Trilafon® dekanoat
Det får mig att tänka till lite här och undrar nu om jag har paranoia lite granna nu? För till denna gång hade sjuksköterskan mig till att hämta ut en förpackning med Trilafon så, att hon fick den i tisdags. Det kan absolut inte vara befogat eftersom det måste finnas fler ampuller kvar i den förra förpackningen som det då gällde! Nojan här är, att de kanske lugnt och stilla byter ut felaktiga förpackningar för att inte skapa oro i patientledet?

Ha, ha Nu var du rolig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 2 månader sedan #461098 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
ikolito,

Hur länge har du haft depåinjektionerna och denna dos? Ibland kan trötthet bero på depression. Har du pratat med din läkare om biverkningarna som du känner av?
Mer
12 år 2 månader sedan #461135 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Hej Admin1!

Jag har haft injektionerna i snart 1 år. Har tagit upp biverkningarna med min kontaktperson, men ska nog ta upp det med läkaren nästa gång jag pratar med han.
Mer
12 år 2 månader sedan #461291 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Trilafon® dekanoat
Det är nog bäst att tala med läkaren, eftersom det är han som bestämmer doseringen. Kanske kan det gå att justera dosen. Har du provat en lägre dos än detta tidigare?
Mer
12 år 2 månader sedan #461448 av ikolito
Svar från ikolito i ämnet Trilafon® dekanoat
Admin1,

Nej, har inte prövat lägre dos innan. Borde kanske be om att få pröva det. Har även zyprexa 20mg, hade 40mg innan + trilafonen.