utsättning av mediciner.

Mer
11 år 1 månad sedan #565793 av rytmdoktorn
Jag tar i dagsläget 1200mg seroquel, 10 mg cisordinol och 60mg fluoxetin per dag, vilket jag är väl medveten om att det är höga doser.

Sedan jag flyttade till ny ort så blev jag drastiskt sämre och sökte akut för detta. Överläkaren ordinerade då 15 mg sobril per dag och bytte ut cisordinolen mot 5 mg zyprexa per dag.

Efter två veckor avbröt jag zyprexan pga högt blodsocker och viktuppgång. Jag gick nu tillbaks till cisordinolen.

Nu träffade jag min nya doktor i torsdags och hon blev minst sagt upprörd över min vällfyllda medicinlista. Hon började genast att bestämma hur min medicinlista skulle se ut och menade att sobril + cisordinol genast skulle sättas ut, och med viss påverkan från mig börja trappa ut seroquelen (hög puls) för att enligt mig byta denne mot risperdal, vilket skall ske under en 6 veckors period. Jag fick även det verkningslösa enligt mig praparatet theralen i stället för sobril. Hon menade bestämt att så mycket mediciner skapar mer ångest än det läker. Vad säger ni om detta?
Mer
11 år 1 månad sedan #565796 av Geta
Svar från Geta i ämnet utsättning av mediciner.
Har aldrig trott på lugnande mediciner som sobril eller stesolid. Det är bättre att gå rakt igenom ångesten eller höja antipsykotikan.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
11 år 1 månad sedan #565799 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet utsättning av mediciner.
Jag tror att det är bäst att man har så lite mediciner som möjligt. Det är inte en lösning på allt, mediciner...
Mer
11 år 1 månad sedan #565801 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet utsättning av mediciner.
Stesolid fick jag när jag låg inne p.g.a korridorsvandringar. Jag kunde inte sitta still. Stesoliden hjälpte jätte bra.
Mer
11 år 1 månad sedan #565802 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet utsättning av mediciner.
Man ska nog ta så lite medicin som möjligt
Mer
11 år 1 månad sedan #565809 av Nissegossen
Korridor vandringar=Akineton, Akatisi sv.wikipedia.org/wiki/Akatisi

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum