Några funderingar kring rättsväsendet och mediciner...

Mer
6 år 1 månad sedan #1029907 av Nissegossen
Jag och en kompis stod och väntade på bussen hem till mig, det var mig de var intresserad av, en polis kände utan på mig vad jag hade på mig. De hittade inte det de sökte, men när han kände på min högra ficka kände han något och i ren reflex sade jag nycklar att jag också hade en burk Akineton, brydde han sig inte om, de lastade mig i piketen och körde mot polishuset, men när de körde sade någon någonting och de svängde mot Drottning torget och vakten på hotell Eggers kom bakom och de öppnade bakdörrarna och han bara skakade på huvudet och han sade det är inte han. En kvinnlig polis släppte ovillig det paket med revbensspjäll jag hade köpt till kompisen och mig. Förövrigt kom han kutande från torget där kungen Gustav den andre Adolf står staty, varför det inte är lång sträcka och vi tog istället hållplatsen vid Drottningtorget. Jag lyckades få med mig revbensspjällen med hem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 1 månad sedan #1029999 av Admin1
Om du bär på mediciner är originalförpackningen bäst att ha med för polisen kan läsa på etiketterna då. Men undvik att bära på lösa tabletter för du kan tas för missbrukare då.
Mer
6 år 1 månad sedan #1030050 av Fantasio
En arbetskamrat blev omhändertagen av grisen en gång och i fickan hade han en påse tabletter, så kallad Arginmax. De skickades på analys.
Mer
6 år 1 månad sedan #1031244 av Richard
Jag var med om en trafikolycka en gång. Men det var inte jag som körde, o vi hade grönt ljus o körde rakt fram, men mötande bil svänger vänster utan att lämna företräde till oss, så krasch! Ingen skadades allvarligt, men bilarna blev skrot. Hur som helst så kom räddningstjänsten, ambulansen o polisen som hittade en burk tabletter i handskfacket, det var Fludent, alltså fluortabletter för tänderna. Men jag tror polisen tog de för analys, då namnet påminner om Flunitrazepam.