Haldol

Mer
6 år 1 månad sedan #1042395 av Izinaz
Haldol skapades av Izinaz
Vad menas med att haldol "påverkar hur man tänker känner och uppför sig"? Jag blir väldigt nyfiken och tänker att haldol just för den anledningen kan vara för mig
Mer
6 år 1 månad sedan #1042397 av Geta
Svar från Geta i ämnet Haldol
Det har jag aldrig hört talas om. Kunde bara inte sitta stilla, när jag tog Haldol. Då kände jag mest rastlöshet och kunde inte tänka så mycket.
Mer
6 år 1 månad sedan #1042398 av Izinaz
Svar från Izinaz i ämnet Haldol
På fass står det så. Kanske struntar i det då och slutar med risperdal och bara har abilify
Mer
6 år 1 månad sedan #1042418 av Richard
Svar från Richard i ämnet Haldol
Med det skulle jag tro menas att man bryter de psykotiska tankarna o uppför sig "mer normalt". Även om det kanske inte står exakt så på Risperdal o Abilify, så verkar de ungefär likadant.

Jag äter Haldol o det funkar bra, har dock lite ont i ryggen av den. Gjorde för några månader sedan ett försök att byta till Abilify, men den verkade väldigt dåligt på mig, så jag gick tillbaka till Haldol. Har pratat med psykiatern om att prova Risperdal igen, då den är ganska lik Haldol, men oroar mig för att gå upp i vikt av den.
Mer
6 år 1 månad sedan #1042494 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Haldol
Jag vet jag frågat förr men minns ej varför du ej tar trilafon/peratsin Richard.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 1 månad sedan #1042559 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Haldol
Jag har använt 1-2 mg Risperdal per dag länge, men ingen viktökning. Risperdal har c:a halva viktökningen av Zyprexa.