600 mg på Clozapine - Nu kör vi!!!

Mer
3 år 1 månad sedan #1332271 av Nobel
Min läkare ville undersöka halten av antipsykotika i blodet, men tyckte det var för krångligt när det inte längre är drop-in på grund av Corona, så hoppade det just nu. Men det kan vara en fördel att veta var i eller utanför det terapeutiska fönstret halterna ligger.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1332274 av Nissegossen
Geta de har mätt halten av Trilafon i blodet på mig när jag sade att jag har för hög dos, jag har biverkningar det skall inte jag ha på den här medicinen. Nästa gång kom ssk och sade, det trodde jag inte och jag fick sänkt dos. Sedan dess är jag fri från biverkningar. Känner medicinen bättre än sköterskan.
Förklarar något vettigt i alla fall;
regionkalmar.se/Documents/Samarbetsporta...%20%C3%B6versikt.pdf

De mätte halten medicin i blodserum på mig, rätt skall vara rätt. Det var som jag sade, jag var för högt medicinerad. Läkaren sade, då kan vi se om du ligger inom det terapeutiska fönstret.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1332340 av Rrusheflower
Jag tar Trilafon injektioner. Vet inte hur det mäter sej med tabletter hur mycket som är lika mycket.
Mer
3 år 1 månad sedan #1332347 av Nissegossen
Har också Trilafoninjektioner 0,6 ml (108mg/ml)

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1332380 av Admin1

Geta skrev: För höga värden av vad? 

Clozapine doser över 450 mg/dag ökar risken för kramper,

Rökning ökar nedbrytningen av Clozapine och Zyprexa. Koffein däremot kan öka nivåerna av Clozapine och Zyprexa.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 4 veckor sedan #1332418 av Lelle

zoegas skrev: Hur gick det med svimningar Okinon?

Jag har inte svimmat några fler gånger!

krokus skrev: Okinon,

Varför höjs dosen? Vilka symptom är det som du får på lägre dos? 

jag började sova sämre, när den fungerar bra brukar jag sova mer...
Last edit: 3 år 4 veckor sedan by Admin1.