Zeldox

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #89364 av
Zeldox skapades av
Är det någon som vet, om man kan ta Zeldox bara på kvällen, om man blir trött av dem.
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #89375 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Zeldox
Jag tar Zeldox på morgonen, blir för pigg om jag skulle ta den på kvällen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #89972 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Zeldox
jag tar ofta både morgon och kväll, sover bättre om jag har balans i kroppen. medicinen verkar ha en kort verkningstid?

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 7 månader sedan #90016 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Zeldox
Jag har bara hört talas om att Zeldox tas 2 gånger dagligen och Frankie är den första som jag stött på som tar det en gång dagligen. Det är viktigt att alltid ta Zeldox tillsammans med mat.
Mer
16 år 7 månader sedan #90020 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Zeldox
Admin1,
Jag har faktiskt hört talas om människor som bara tar både Zeldox och Seroquel 1 gång om dagen. Om man bara ska ha väldigt låga doser, så att det inte går att fördela den på 2 doser för att det inte finns möjlighet till att dosera då.

Jag har också varit med om flera människor som kombinerat olika preparat. Jag vet en kompis som fick Zeldox. Hon fick 40 mg Zeldox på morgonen, och 200 mg Nozinan på kvällen. Därför att Zeldox inte hjälpte till så mycket med att sova, och att man då inte ville ge Zeldox, utan kunde avklara natten på bara Nozinan. Om jag minns rätt så stor hon fortfarande på den dosen. Det är rätt smart egentligen, att en läkare kommer på att göra på det sättet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 7 månader sedan #90026 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Zeldox

Mammas son skrev: Admin1,
Jag har faktiskt hört talas om människor som bara tar både Zeldox och Seroquel 1 gång om dagen. Om man bara ska ha väldigt låga doser, så att det inte går att fördela den på 2 doser för att det inte finns möjlighet till att dosera då.

Jag har också varit med om flera människor som kombinerat olika preparat. Jag vet en kompis som fick Zeldox. Hon fick 40 mg Zeldox på morgonen, och 200 mg Nozinan på kvällen. Därför att Zeldox inte hjälpte till så mycket med att sova, och att man då inte ville ge Zeldox, utan kunde avklara natten på bara Nozinan. Om jag minns rätt så stor hon fortfarande på den dosen. Det är rätt smart egentligen, att en läkare kommer på att göra på det sättet.


Ja, det är smart! Halveringstien behöver man inte ens tänka på! Man kan gott ta en sömnpiller på kvällen. Det kan gå faktiskt!

Vars är världen på väg?