Admin, varför viska?

Mer
15 år 1 månad sedan #202863 av Evillynn
Jag har undrat ett tag på varför du valde namnet Viska på sajten? Sen, hur kommer det sig att du skapade den?
Mer
15 år 1 månad sedan #202893 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Admin, varför viska?
När jag startade Viska, så fanns det ett forum, som hette Psyket. Det namnet tyckte jag var hemskt och den bytte namn senare till Ventilen. Jag beslöt mig för namnet Viska, eftersom det var kort och lätt att komma ihåg. Schizofreni talar man ju heller inte öppet om utan mer viskar om. Dessutom viskningar är den vanligaste hörselhallucinationen.

Att jag startade Viska 2001 berodde på att hon på Psyket blev förbannad på mig. De flesta andra där blev förbannade på henne därför. Förmodligen blev hon sur för att jag kunde mer än henne. Hon var boendestödjare vill jag minnas. Viska var då som gratissajt på Passagen och väldigt enkel. Den såg ut så här då:


2003 startade dagens Viska pga att en kille på Schizophrenia.com hade startat en egen avancerad sajt Madnezz.com. Det tog en månad att starta upp den nya sajten och överföra materialet till den nya. Jag var tvungen att skaffa webbhotell eftersom det krävs en databas till denna typ av sajt. På nuvarande sajt finns material från Viska anno 2001.

Psyket eller Ventilen är nerlagd sedan länge, men Viska lever.
Mer
15 år 1 månad sedan #202894 av skord
Svar från skord i ämnet Admin, varför viska?
viska är 1000 ggr bättre än madnezz.

ja en miljon ggr bättre. tack vare dej admin1 och vi som viskar
Mer
15 år 1 månad sedan #202901 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Admin, varför viska?
Jag tror att siten är populär för att Admin är väldigt kompetent och håller samman allt på ett proffesionellt sätt. Även PSR är duktig som gör en del för siten också.
Mer
15 år 1 månad sedan #202903 av skord
Svar från skord i ämnet Admin, varför viska?
psr o nissegossen och geta.
Mer
15 år 1 månad sedan #202922 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Admin, varför viska?
Ja, denna sajt är ju hur bra som helst. Jag har lärt mig massor och känner mig inte ensamen längre.

Stort tack Admin och ni andra :)