Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 2 månader sedan #1317883 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad gör en akutenhet?
Tummen upp för Nissegossens uttalande och det stämmer bra på flera individer här, däribland mig själv!
Mer
3 år 2 månader sedan #1318192 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Men Fantasio har svårt att göra saker. Han har boendestöd och behöver nog någon som drar igång åt honom. Annars blir det inget.
Mer
3 år 2 månader sedan #1318215 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Att peka med hela handen vad någon skall göra är en tagg på samvetet, det behövs inte, han vet ju det själv. Det hjälper inte den drabbade att folk gång efter gång vill peka på det onda och sätta fingret på den ömma punkten så det gör själsligt ont. Han måste själv inse i sig själv och det måste komma från botten av han själv. Jag kan förstå att sätta fingret på den ömma punkten, gör ont i honom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1319090 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag vill ringa akutenheten, AE och gråta ut. Men jag kommer inte att göra det. Vill inte bli inlagd igen och det är det enda de kan stå till tjänst med. Ska kolla in självhjälpstråden efter nummer att ringa. Jag har problem med livslusten, men är det så konstigt? Jag är ju gravt handikappad. Jag skulle kunna tänka mig att regga ett nummer dit folk som mår dåligt kan ringa. Kan inte garantera att jag svarar under dagtid, men kvällar och nätter är jag oftast tillgänglig. "Akutenheten, var god gråt" kan det låta när man ringer AE.
Mer
3 år 2 månader sedan #1319168 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Hade du bott på gruppboende kunde du gråta ut hos personalen. Du behöver mer hjälp än normalt och har större problem.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321613 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag har fått och betalat en räkning från vården. Läkarbesök den 4:e februari stod det. Jag har inte varit på något läkarsamtal. Kan de via telefonen ha bestämt med mig att jag skulle få träffa läkare och att jag glömt bort det och får betala ändå? Annars fattar jag ingenting.