Utkastad

Mer
16 år 7 månader sedan #91217 av Projek
Utkastad skapades av Projek
Idag gjorde jag kanske mitt sista besök på öppenvården hos skötaren. Vet inte om det är bra eller dåligt, hon anser inte att jag behöver henne som det verkar. Kan höra av mig på mail sa hon och hon skulle svara. Vi kommer hålla kontakt om medicinen.

Det tråkiga är att det jag sökte för från början, de bekymren har jag kvar men de är lite lättare att bära. Det har tillkommit saker som är väldigt tunga, som de inte bryr sig om, så känner alla får jag höra.

Projek
Mer
16 år 7 månader sedan #91220 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Utkastad
Det ska sparas till de som har det sämre. De plockar bort dem som inte behöver proffesionell hjälp och de säger åt dom att vända sig till vårdcentralerna istället som kan ta dom lättare fallen.
Så har det börjat bli i dom flesta landstingens psykiatrimottagningar.
Mer
16 år 7 månader sedan #91223 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utkastad
Figuren,

Hittills har psykiatrin skrivit ut psykofarmaka.
Men det händer att jag har blivit hänvisad till vårdcentralen till
allmänläkare för att få recept.
Än så länge vet jag inte hur vårdcentralerna ställer sig om
man vill förnya recepten den vägen.
Mer
16 år 7 månader sedan #91255 av Johan
Svar från Johan i ämnet Utkastad
Det ska inte behöva vara så att de som vill ha stöd från psykiatrin blir avvisade.

Psykiatrin ska vara en trygghet som folk ska kunna söka sig till vid behov.

Jag inser att psykatrin har begränsade resurser men vore det inte viktigare att öka dessa resurser än att folk som arbetar får några hundralappar i skattesänkning?
Mer
16 år 7 månader sedan #91280 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utkastad
Jag vet via Nissegossen att man kan få gratis samtalsstöd ibland via sjukhuskyrkan. Du kan ju kontakta dem om de ger samtalstöd, eftersom psykiatrin inte tycker att du behöver det, medan du själv tycker motsatsen. Hoppas att det löser sig för dig på något sätt. Det finns ju också möjlighet att få kontaktperson via kommunen, men det är ju mera som en sorts sällskap för att bryta isolering och ensamhet.

Välkommen tillbaka, Johan. Det var längre sedan du var här. Hur har du det?
Mer
16 år 7 månader sedan #91284 av Geta
Svar från Geta i ämnet Utkastad
Det är så ont om psykiatriker ute i landet så målet
att personer med schizofreni ska få träffa en sådan
läkare en gång per år är svårt att nå.
Det är sorgligt att psykiatri inte har någon lyskraft längre!