Är det så här det kan vara när man är på bättringsväg?

Mer
14 år 5 månader sedan #254217 av malin71
Jag håller med Sofia om att skriva dagbok - det är jätte bra.! Och så läser man igenom den då och då, bakåt, och ser hur ens humör har varit. Jag brukar göra en markering i min almanacka nu oxå. Så man snabbt kan kika hur det ligger till.

Jag märker nu sedan jag började med Voxra, att jag nästan inte har någon ångest alls längre. Skönt!!!

En graviditet kan göra under, Tonic. Det kan hända att du blir mycket bättre..... Substanserna förändras oxå i kroppen - allt möjligt sker för att göra en "redo" för att bli mor.

Kram :hjärta
Mer
14 år 5 månader sedan #254219 av Tonic

malin71 skrev: En graviditet kan göra under, Tonic. Det kan hända att du blir mycket bättre..... Substanserna förändras oxå i kroppen - allt möjligt sker för att göra en "redo" för att bli mor.

Kram :hjärta

Låter väldigt spännande. Kanske är det så för mig då. Hoppas det får hålla i sig. Känner mig liksom något stabilare. Alltså HUR jag reagerar på motgångar. Att jag inte faller ner på samma sätt som förut.
Mer
14 år 5 månader sedan #254221 av Stef
Tonic,

Har själv aldrig varit psykiskt sjuk men liksom många andra har jag gvetvis haft sämre och bättre perioder i livet. Man märker aldrig när de bra dagarna inträffar utan plöstligt tänker man , fan vad bra jag mår och så mycket jag orkar med. Tror inte att det har någon betydelse om man är sjuk eller inte, de bra dagarna får man nästan överraskande.
Mer
14 år 5 månader sedan #254223 av Bitte
Stef,

Det tar tid att blir bra efter en psykos, det går inte över en natt. Det är ett kompliserat tillstånd där man undan för undan börjar bli bättre och fungerar normalt. Men har man negativa symtom går det inte att bli helt frisk utan det är bara dom positiva symtomen som ger med sig.
Mer
14 år 5 månader sedan #254226 av Geta
Att vara schizofren är som att leva i limbo.....
Mer
14 år 5 månader sedan #254339 av Admin1
Det tog nog ett år att återhämta mig från psykosen. Positiva symptomen försvann ganska snabbt utom rösterna, men sedan kom depressionen, som jag inte fick någon behandling mot då. Segast var koncentrationsproblemen, som nog tog mig flera år att övervinna. Egentligen var nog störningarna av närminnet och koncentrationen jobbigast och mest handikappande. Men psykoserna varierar mycket från individ till individ.