Jag kan stolt säga att: Jag överlevde.

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 9 månader sedan #952595 av Jocke
https://www.lavaforlag.se/wp-content/uploads/sites/10/2017/03/9789188529183-640x877.jpeg?x13084


Ja, om man har ngt i skallen, så utsätts man för mycket skit uti mellan! Höll på att hoppa ut en gång i fyllan och villan, det borde ha lärt mig att alkohol kan ha en psykotisk effekt.

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 9 månader sedan #952635 av Nissegossen
De tillfällen jag stått inför omedelbara döden i mitt liv är många, men inget av dem, gjorde jag fullt ut. Har numera begåvats med PTSD pga det. Det har fan inte på den tiden varit livet på en räkmacka, men jag är vid liv och kan äta en räkmacka om jag vill.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #952638 av Nissegossen
De tillfällen jag stod inför döden var jag inte sövd på någon substans varken alkohol eller droger, jag var fullkomligt nykter. Att jag senare har blivit alkoholist är för att döva mitt sinne från det som varit. Det är inte att rekommendera, men vad gör man?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #952643 av Amandara
När jag stod inför döden var oxå jag spik nykter. Efteråt skrämde jag sliten ur mig för hur kunde jag med berått mod välja döden..... Oxå jag är mer eller mindre alkoholiserad... ångesten har sitt pris
Mer
6 år 9 månader sedan #952645 av Nissegossen
Dödsångesten har jag utmanat och det gav mig den värsta ångest jag haft. Refererar till denna
[url:3ex9gs0z]http://www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=896[/url:3ex9gs0z]
Jag utmanade ångesten ja och kom ut på andra sidan. Det ångesten hotade med, inträffade inte IRL Ångesten finns bara i ens eget huvud och vad den hotar med, kan den ingenting göra i den här verkligheten, den finns blott och bart i ens egen hjärna och finns ingenstans IRL

Det var den värsta ångest jag kan uppleva innan jag efteråt fick frid i mitt sinne, då ångesten inte förmådde att göra något av den hotade med i verkligheten.

Ångesten sätter dig i vågskålen och sätter hela mänskligheten i den andra, men jag stod emot och sade gör som ni vill, men jag gör inte en kompromiss den här gången. Ingenting inträffade i denna världen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #952840 av Admin1
Har man missbruk är risken för självmord större. Man får också 4-5 gånger fler psykoser, som i sig kan framkalla självmord.