Varför terapi?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 8 månader sedan #508070 av Fantasio
Jag är tacksam för att vården försökt hjälpa mig, tro inget annat. Däremot ställer jag mig frågan till nyttan.

Massage: Fick börja med andningsövningar, flåsa och fäkta med armarna som en neandertalare. Sedan massage. Hallå, det är i huvudet jag är sjuk, inte i ryggen.

Konstterapi: Sätta tankar och känslor på pränt? Jag rev mig i huvudet och undrade vad kvinnan som höll i terapin ville se. Blev en hel del streckgubbar och allmänt kludder. Ska det verkligen hjälpa?

ESL: En person läste innantill ur en pärm. Provade på att skiva meningar. Ett exempel följer; Jag är glad. Jag är väldigt glad. Jag är utomordentligt glad och tillfreds med mig själv. Rubbish!

Jag får väl vänta på att sjukdomen drar sig tillbaka, vilket den faktiskt redan har, då jag är symptomfri. Jag törstar dock efter ett fullkomligt tillfrisknande. Det kan inte psykiatrin hjälpa mig med. Vad tycker Du om den "hjälp" Du har fått?
Mer
11 år 8 månader sedan #508072 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför terapi?
Om jag inte hade fått terapi under flera år, tror jag knappt att jag hade levt idag. Är väldigt tacksam för den terapi som jag fått.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 8 månader sedan #508075 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför terapi?
Kan du ge exempel på din terapi?
Mer
11 år 8 månader sedan #508076 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Varför terapi?
ESL går jag. Min grupp är jättebra och jag tycker det var bra material.
Utan hjälp hade jag varit död för flera år sen..

/Fragile
Mer
11 år 8 månader sedan #508080 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför terapi?
Min terapi bestod av att jag fick bolla mina funderingar med en annan människa i flera år.
Det hade inte hänt mig tidigare i livet.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
11 år 8 månader sedan #508085 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Varför terapi?
Att prata om sina problem tycker jag är viktigt. Mådde bättre på en kort stund efter att jag samtalat med min kp. Där håller jag med dig.