Kan man må för dåligt för att ha psykolog kontakt?

Mer
11 år 2 månader sedan #561032 av paddi
Hade psykolog under ca 3 år innan jag kraschade i somras. Då gjorde man en "utvärdering" och kom fram till att jag är var för dålig för fortsatt psykolog samtal......
Kändes inte riktigt rätt. Man får mindre hjälp ju sämre man mår? Visserligen var jag rätt snurrig då men borde man inte få chansen att prata om saker och ting i alla fall?
Mer
11 år 2 månader sedan #561037 av Geta
Du borde ha fått fortsatta stödsamtal hos psykolog. Att gräva i din barndom med insiktsterapi hade kanske inte hjälpt dig så mycket.
Mer
11 år 2 månader sedan #561040 av paddi
Ungefär så jag tänkte också men jag kunde inte stå på mig då. Var vilse. Har fortfarande inte nån psykolog kontakt.. Skulle inte förvåna om jag får stå i kö i ett halvår som jag fick ínnan jag fick den kontakten jag hade. Läkarna kan dom behålla för sig själva har ingen som helst tillit till dom. :cry:
Mer
11 år 2 månader sedan #561267 av Admin1
Du skulle ju kunna fråga om du kan få stödsamtal regelbundet med en skötare eller sjuksköterska. Det är några här som får detta.
Mer
11 år 2 månader sedan #561283 av Amandara
Jag har kontakt med en jättebra sjuksköterska, det funkar bättre än med någon psykolog tycker jag. Jag har nog tur, för han är väldigt duktig.
Mer
11 år 2 månader sedan #561313 av paddi
Har regelbunden kontakt med mobila teamet som jag ringer rätt ofta och jämrar mig när det är som värst. Skall få skjuts ner till lasarettet för blodprov på onsdag. Ringde dom idag å sa att det känns som om jag håller på att bli förkyld (ont i alla leder å lite frossa) men tydligen är det inte så noga som det står på fass att man genast skall ta blodprov vid förkylning (äter clozapine). Så det blir onsdag hursomhelst.