Du och ditt boendestöd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1214360 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Boendestödet har träff på mötesplatsen på julafton. En kille fotade av pappret han fått om det och har hört några prata om saken. Jag har inte hört något från min boendestödjare, än mindre fått ett papper om saken. Jag har inte tänkt gå, men tycker det hör till att bli tillfrågad. För övrigt togs ena av två tillfällen i vekcan bort, mitt stöd halverades förra hösten. Ingen motivering, ingen förklaring. Funderar på att sluta med boendestödet.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214482 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag tror du behöver boendestöd för annars måste din syster rycka in ständigt. Du klarar inte av att köpa en glödlampa, så nog behöver du hjälp.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214491 av Geta
Svar från Geta i ämnet Du och ditt boendestöd
Det är risk att anhöriga tröttnar på att hjälpa. Det är annorlunda med anställda.
Mer
4 år 4 månader sedan #1214809 av Richard
Svar från Richard i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har boendestöd 2 timmar varje fredag 09:30. Hon brukar dammsuga o jag diskar. Det är även bra att hon kan fixa bil, om jag ska upp till Biltema eller när jag handlade det tunga vitrinskåpen på Lidl i utkanten av stan. Sen går vi o handlar, o eftersom det är Fredag är de 8 st Sofiero 5,2% obligatoriska.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1221694 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Du och ditt boendestöd
Min boendestödjare var hos mig förut. Jag får en och samma trots att det blev en omorganisation och man ska få besök av en grupp människor. Varje grupp har en del av staden. Det är så pg a en insänddare jag skrev, jag skrev att jag led av paranoia och hade svårt med nya människor. Han är en riktig filmfantast, så det blir mycket filmsnack med honom. Han letar specialutgåvor och gillar filmer från alla tider, inklusive gamla svartvita. Han är nog den bästa boendestödjare jag har haft.
Mer
4 år 3 månader sedan #1221754 av memphis
Svar från memphis i ämnet Du och ditt boendestöd
Jag har två stycken olika som turas om att gå hit. Jag har sagt ifrån att de inte får skicka vem som helst till mig. Detta efter att jag fick en stalker som vägrade släppa taget. Så nu har jag dessa två personer och om de båda inte kan så blir jag utan besök. Det är bäst så.