Hypnos

Mer
7 år 9 månader sedan #842080 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hypnos
min föräldrar och dom på rättspsyk har jag frågat redan och dom säger att dom inte märkt nå..det finns andra som jag inte frågat. det har varigt 2 bra tillfällen där jag kunnat fråga men jag tordes inte fråga

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #842327 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hypnos
På vilket sätt lider du av att kanske dissociera eller vara en annan person?
Mer
7 år 9 månader sedan #842330 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hypnos
det är lite olika saker förut när jag var inlagd så vart jag kallad för ett annat namn. det var flera som kallade mig för det samma namn... sedan när jag pratar utan att jag vet om det.. en gång hörde jag en röst som sa att den skämmdes för vad den sakt och gjort..ibland gär jag saker som jag inte kommer ihåg. sedan drömarna, ibland drömmer jag så verkliga saker det känns som det händer på riktigt.har flera gånger drömt att jag är kluven och den andra sitter vid datorn eller pratar i telefon med olika folk..finns massor med saker

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 9 månader sedan #842505 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hypnos
Har man dåligt närminne så kan det vara svårt att minnas vad man nyss har gjort. Vid väldigt dåligt närminne begriper man inte vad man läst i tidningen för man glömmer snabbt. Ganska många har sådana problem. Det finns en app som heter Peak och i den ett program som heter Wizard, som tränar närminne och koncentration. När man är inlagd för psykos brukar närminnet vara urkasst och man glömmer snabbt.

[url:1bvr8xud]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/appar/6039-peak-hjarntraningsapp-finns-gratis[/url:1bvr8xud]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #969494 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hypnos
https://cnobismoyvare.files.wordpress.com/2012/01/tumblr_lx0gx6eulp1qmcj0to1_500.gif?w=300

Ja, jag tror vi är fixerade vid vad jag kallar fixpunkter, där vi bara ser ett föremål och utesluter andra möjligheter?

Ja, märker denna fenomen ofta när jag plockar varor, ser oftast bara möjliga föremål och inte den exakta fixpunkten, är det ngt specifikt för schizofrena eller aspergers?

Vars är världen på väg?