Äntligen kommer lyckan till mig! :)

Mer
14 år 7 månader sedan #244190 av Hummlann
jag fick tipset av Tikki att jag skulle skriva om detta jag tänker skriva om, då jag delade med mig av lite av detta till honom. Så ja, här kommer en liten berättelse om hur jag har det och hur jag haft det! :)

Innan:
Innan så mådde jag psykiskt dåligt, hade ett h-ete varje dag. Jag var kraftigt överviktig och trivdes inte alls med mig själv, hade dåligt självförtroende och ville knappt gå utanför dörren. om man såg mig så såg de bara en arg och irriterad tjej. Jag hade inget lyckligt äktenskap och jag fick höra alla möjliga negativa saker om mig och hur jag gjorde fel i allt med mera. Jag var olycklig och det ena ledde till det andra och jag hittade sätt att skada mig själv på.

Nu:
Jag känner verkligen att detta är mitt år! jag har gått igenom så himla mycket detta året så det är inte klokt, att jag bara hunnit med allt! ;) hihi.. jag har klarat av att dels plugga en hel termin psykologi B på högskolan, jag har jobbat hela sommaren och klarat av det och nu i höst läser jag 150% på högskolan (psykologi C och kriminologi). Målet med mina studier är att få en kandidatexamen i psykologi. :D

På det personliga planet så har jag också fått hjälp med att ta itu med min övervikt. jag har fått hjälp av en läkare och har hittills sedan sommaren tappat 19 kg. det är en tredjedel av mitt mål som jag klarat av och jag känner mig stolt. jag har fått många fina och vackra kommentarer om hur jag ser ut nu och vissa känner inte igen mig. just för att jag dels är lite mindre i ansiktet men också att jag ser lycklig, lugn, harmonisk och glad ut på bilderna. Jag ser inte längre arg eller irriterad ut. jag är inte heller arg eller irriterad längre. Men jag känner att jag kommer att lyckas med detta och vikten är det sista jag behöver fixa med, sedan är jag nöjd med mig själv.

Jag mår som sagt mycket bättre idag, jag kan äntligen känna lycka, glädje och kärlek och verkligen vara säker på dessa känslorna. jag tvivlar inte längre på mig själv, innan har jag gått runt och hatat den jag är - men nu så kan jag gå runt och vara stolt över den jag är. Stolt över allt jag har åstadkommit och hur hårt jag har kämpat och att det är min belöning att få må bra idag.

Jag har innan också sagt det till min man att han förtjänar en så mycket bättre fru än vad jag var, att jag förstod om han ville lämna mig. Men igår när vi hade en mysig kväll tillsammans och jag låg och killade hans rygg innan han skulle somna så berättar han dels hur mycket han älskar mig, att han äntligen ser den riktiga Maria varje dag och att min sjukdom inte längre syns. Han berömmer mig att jag är så snäll och omtänksam mot honom, och även kommer den underbart vackra kommentaren "Du är världens underbaraste fru" och det värmde så otroligt.. Han ställer även frågan till mig med ett leende "Nu kan du väl inte komma och påstå att jag är värd en bättre fru än vad du är" och jag tittade tillbaka på honom, leende läppar och leende själ och svarar honom ärligt "nej, det kan jag inte. Nu är jag äntligen värd dig".

Det känns som om mitt liv börjar här och nu från och med idag! Jag har haft det riktigt tufft i livet, och även i detta äktenskapet och jag har tvivlat så många gånger om jag verkligen skulle orka med det och sedan kommit fram till att det var min lott i livet att ha det jobbigt. men nu kan jag äntligen säga att nej det är inte min lott i livet att ha det dåligt. Det är mina föräldrar som matat in det i mitt huvud.. Men jag är värd att må bra, jag är värd att vara lycklig och jag är värd att stråla.. och det är vad jag gör nu!

Jag är så glad och så avslappnad och kan äntligen bara slappna av och vara mig själv. utan att tänka efter både en och två gånger vad jag bör säga eller vad jag får säga. Nej, jag säger det jag har på hjärtat och det slutar alltid bra.

tack att ni tog er tid att läsa detta..

kram till er alla kämpar där ute!!

<3
Mer
14 år 7 månader sedan #244191 av Hummlann
jag har inte lagt upp några före och efterbilder på min viktminskning här på sidan men
det finns på min blogg på internet..

hummlann.blogg.se

där kan ni se nästan längst upp i ett inlägg hur jag ser ut idag.. ;)
Mer
14 år 7 månader sedan #244195 av Zoidar
Jättebra Hummlann!

På vilket sätt har doktorn hjälpt dig med vikten? Någon medicin?

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 7 månader sedan #244212 av Hummlann
jo det är en medicin som han har skrivit ut till mig.. Har försökt på alla sätt och vis att gå ner i vikt men har inte lyckats innan men nu äntligen går det bra! :)
Mer
14 år 7 månader sedan #244219 av Tikki
Förmodligen Reductil. Om man tar psykofarmaka tror jag man ska va lite försiktigare i en del fall. Men det utgår jag från att läkarna håller reda på.
Mer
14 år 7 månader sedan #244239 av Hummlann
Jo det stämmer, det är Reductil jag går på. jo min läkare är medveten om min medicin som jag går på och jag har gått på regelbundna kontroller och allt har sett bra ut och jag mår bara bättre och bättre för var dag som går, utan att vara hyper eller på något sett vara extrem i mitt beteende eller humör. Jag fungerar på ett "normalt" sätt helt enkelt. :)