Vad menas med co-living?

Mer
3 år 5 månader sedan #1300607 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad menas med co-living?
Kloppe,

Mitt tips berör inte riktigt samma ämne men here goes nothing:

När jag pluggade brukade jag belöna mig själv när jag hade pluggat klart för dagen. Jag pluggade i pass om 25-30 minuter, tog sedan 10-15 minuters rast. Efter några sådana pass åt jag en banan. Under passen smuttade jag på energidryck. När jag sedan hade pluggat klart var det god glass som gällde!

Det kanske går att lägga upp liknande med städningen? Belöning är i alla fall viktigt! Behöver inte vara glass. Men något gott eller roligt! Ett avsnitt av någon bra serie på Netflix eller liknande kanske?
Mer
3 år 5 månader sedan #1300613 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad menas med co-living?
Jag har hemtjänst som städar var tredje vecka. Men allt annat för att få det snyggt, d v s plocka papper från borden, göra rent i soffan och på stolar, bädda sängen och framförallt, diska, måste jag göra själv. Disken är det värsta, det tar emot så fruktansvärt jag vet inte varför. Vill inte kleta ner mig i äckliga gamla matrester eller vad det är.

Nu har jag stopp i duschavloppet och det blir rena sjön när jag duschar, men jag vågar inte släppa in någon hit. Är också rädd för att bli vräkt. I den här staden finns redan alltför många hemlösa.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300614 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad menas med co-living?
Cosmos,

Kan du inte rensa avloppet själv? Det behöver inte vara så svårt. Det gör jag.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300632 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad menas med co-living?
Jo, jag har en sådan där uppsamlingsskål där allt skit fastnar. Jag lyfte på den och där hade massor av skit fastnat på utsidan. Det rinner bättre nu efter rensningen men inte helt bra.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300662 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad menas med co-living?
Gör ett städschema och städa 15 min per dag. Man hinner städa förvånansvärt mycket på 15 minuter.