Är jag farlig?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
13 år 6 månader sedan #339412 av Fantasio
Har diagnos. Är allvarligt psykiskt sjuk. Läkarna sade till mig: Du har vapen hemma, vad? Kvävde ett skratt och svarade sanningsenligt nej. Inte riktigt sant. Jag har en kabel med en spik körd igenom den. Den är till för mitt försvar, då jag är förföljd av illasinnade människor.

Har blivit misshandlad vid minst tre tillfällen. Jag utövar inget våld, jag drabbas av det. Trots det undrar både jag och sjukvården om jag är kapabel till våld om förutsättningarna är de "rätta". Jag tror det.

Har ibland imperativa röster. Oftast bagatellartat. Jag måste bege mig till en viss plats för att förhindra katastrof, eller läman jackan hemma, annars dör mina nära och kära. En gång befalldes jag dock att ta en kniv och bege mig till kommunhuset. Vad jag skulle göra där är höljt i dunkel, men det var obehagligt att få den uppmaningen. Det gav mig en tid på PIVA med tillhörande injektion av Ciscordinol Acutard.

Jag har en mörk historia med släktingar som var krigsförbrytare. Är jag annorlunda än dem? Tror inte det. Jag tror alla kan drivas till att begå våldsbrott, även den mest timida. Detta skrämmer mig. Jag vill inte skada någon, men tänk om jag blir så sjuk att jag gör det. Då vill jag inte leva längre. Jag är (trots allt) en obotlig altruist.
Mer
13 år 6 månader sedan #339414 av Geta
Svar från Geta i ämnet Är jag farlig?
Min gamla terapeut sa att man får tänka vad som helst men
inte göra vad som helst.
  • Jaana79
  • Besökare
  • Besökare
13 år 6 månader sedan #339430 av Jaana79
Svar från Jaana79 i ämnet Är jag farlig?
Du är inte farligare än ngn annan!
Mer
13 år 6 månader sedan #339433 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Är jag farlig?
"kapabel till våld om förutsättningarna är de "rätta""
En vetenskaplig princip är att om förutsättningarna är de samma blir resultatet detsamma.
Jag tror alla människor är kapabla till våld. Men jag tror att risken att Du skulle begå ett våldsbrott är minimal.
Mer
13 år 6 månader sedan #339435 av bonnie
Svar från bonnie i ämnet Är jag farlig?
Jag har också diagnos..
är snäll som ett lamm... ändå...
en psykolog sa en gång att en
våldsman tänker inte utan
bara gör... tror inte heller
du tillhör den kategorin....

*kram*

/bonnie...
Mer
13 år 6 månader sedan #339440 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Är jag farlig?
Jag tror inte du är farlig, Fantasio. Jag hade också uppmanande röster som sa till mig saker men till slut sa jag till dem att "Nej! Det gör jag bara inte. Även om det skulle kosta någon livet så tänker jag Aldrig skada någon.". Så till slut avtog dessa uppmanande röster att tjata om att jag skulle göra destruktiva saker.

Jag har svårt, Väldigt svårt, att tänka mig att du skulle skada någon individ, Fantasio. Så det så!