SÄPO.

  • Björn.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #3903 av Björn.
SÄPO. skapades av Björn.
Jag bodde granne med en manodepressiv äldre man som jag var osams med. :evil:

Han polisanmälde alla elavbrott och sade att han ringt "till SÄPO och angett mig som en säkerhetsrisk".

Varför ska det vara så svårt för bostadsrättsföreningar nu för tiden att få störande personer vräkta?
Han var en plåga, inte bara för mig utan hela området!
Mer
19 år 7 månader sedan #3916 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet SÄPO.
Så bara för att han var aningen överkänslig så tycker du att han förtjänar att bo på gatan?
Många "uteliggare" är människor med psykiska problem som blivit vräkta. Tagga ner.
Mer
19 år 7 månader sedan #3927 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet SÄPO.
Jag tror att det är svårt att bli vräkt från en bostadsrättsförening, därför man äger lägenheten själv. Det är väl lite grann av att som äga en villa - grannarna har heller där inte så stora möjligheter att bli kvitt andra grannar.

Jag tycker att i och med att han var sjuk så får man vara lite överseende. Du skulle frågat om SÄPO var tacksam över att han anmält dig, som säkerhetsrisk.
  • Björn.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 7 månader sedan #3934 av Björn.
Svar från Björn. i ämnet Re;
Lenore: Du skriver att "jag (!) ska tagga ner..."!

Jo, visst, men nu var det som så att den här mannen gjorde mycket väsen av sig enbart i det syftet att trakassera och störa mig och mina grannar. Det kunde vara allt i från att spela jazzmusik och ha TV :n på högsta volym från tidig morgon till sen kväll, varje dag (han gick aldrig ut.), att skrika på oss som bodde i trappuppgången och att leva ´rövare´´...

Han städade aldrig; han formligen levde, och lever väl, i en soptipp. Tomma matförpackningar, hushållssopor, avföring och skräp-skräp i mängder-täckte hela hans golv och utrymmen.

Trots påtryckningar och varningar från föreningen och från vicevärden sitter mannen kvar och stör.

Det lät sig sägas i trappuppgången att folk sett honom sitta i sin soffa och onanera, täckt med avföring och urin.

Det kan inte finnas någon rimlig anledning till att låta den gubben få bo kvar, han borde blivit vräkt för längesedan.
Att han inte blivit det, ja, det är för mig obegripligt, Du/Ni får ursäkta det, men jag begriper det inte, jag bara begriper det inte...

Med honom som granne i fjorton månader och med inte en (!) enda natts ostörd sömn slutade jag som ett halvpsykotiskt, utmattat vrak på psykiatrisk klinik i vintras. Jag hade antagligen tagit livet av mig om jag hade varit tvungen att bo kvar där, ovanför grannen, lite längre till...

Så jag kan förstå att Ni kanske tycker jag tar i, men någon jävla rättvisa borde det väl ändå finnas? Det minsta jag tycker är rimligt att begära att att han blivit avhyst!

Jag är bitter och fylld av outtömt hat mot mannen även nu...


/Med utmärkt högaktning


Björn
Mer
19 år 7 månader sedan #3935 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet SÄPO.
Jag förstår att det måste ha varit hemskt jobbigt att ha denna gubbe som granne. Men han är nog väldigt sjuk. Och man kan ju tycka att någon typ av vårdperson skulle blivigt informerad om hans ohälsa. Så att han kunde ha fått vård. Kanske blivigt bosatt i ett gruppboende eller liknande.
Men resurserna finns väll inte.
Det där rykterna som folk sa om honom ska man nog inte ta på så stort allvar. Personer som utmärker sig lite i mängden går det i regel en hel del olika rykten om.
Mer
19 år 7 månader sedan #3941 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet SÄPO.
Precis som ophelia skriver så ska man ta historierna om lite udda personer med en stor skopa salt. Folk tror säkert att jag sålt min själ till djävulen och äter små barn till frukost.

Jag förstår att det är skitjobbigt att ha en sådan granne, blir själv mer än vansinnig om jag inte får sova ordentligt (anföll en kille på hultsfredsfestivalen som låg och fyllegapade i tältet brevid vårt klockan sex på morgonen, men han tog det bra).

Det är bara det att någonstans är det så typiskt dagens samhälle att man istället för att se till att en person som din granne får hjälp, kanske blir inlagd eller kommer till ett gruppboende, så vill man bara få honom vräkt så att man kan få lugn och ro i sitt eget lilla bekväma liv.