Är jag frisk?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 3 månader sedan #458831 av Fantasio
Är jag frisk? skapades av Fantasio
De senaste åren har jag varit inlagd sällan och väl där endast kortare perioder. Jag tar ju rätt mycket mediciner, kanske är det dem som hjälper, eller så har jag tillfrisknat. Jag hoppas på det senare. Bara jag blir av med min sjukdomsstämpel kan jag ta vilket jobb som helst. Det blir att titta närmare på Interzone. Det enda som indikerar att allt inte står rätt till är den fördömda ångesten. Fast det kan ju vem som helst få. Jag är redo att kavla upp ärmarna och lämna psykiatrin bakom mig.
Mer
12 år 3 månader sedan #458897 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Är jag frisk?
Fantasio,

Schysst du mår bättre. Rekommenderar att du börjar med deltidsjobb, kanske halvtid eller 1/4. Går det bra kan man ju utöka.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 3 månader sedan #458970 av björk
Svar från björk i ämnet Är jag frisk?
Ett tips är Att Göra allt Måttligt. Sånt håller i längden. Ett av det bästa tips jag kan ge dej .?
Mer
12 år 3 månader sedan #458972 av Melun
Svar från Melun i ämnet Är jag frisk?
Det är ett väldigt bra tips, björk. Det borde alla följa...
Mer
12 år 3 månader sedan #458996 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Är jag frisk?
För schizofreni tar det 6 månader med symptom för att få diagnos, men oftast tar det 5 år av symptomfrihet för att bli friskförklarad och dessutom måste man sluta med antipsykotikan. Ungefär 10 % tillfrisknar. Många slutar med antipsykotikan för de tror att de är friska. men nästan alla insjuknar igen. Man bör nog anse sig som frisk när också andra personer i omgivningen tycker det.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 3 månader sedan #459005 av Guest
Svar från Guest i ämnet .
Raderat