mardrömmar

  • Niklas.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 2 månader sedan #112098 av Niklas.
mardrömmar skapades av Niklas.
Jag har mardrömmar om och p.g.a. LPT, att jag förs till en sluten anstalt där man inte får jobba och bara går omkring typ som i Midnight Express.

Cannabis hjälper mot mardrömmarna så att de försvinner helt. Antipsykotika hjälper inte.
Mer
16 år 2 månader sedan #112148 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mardrömmar
Du kanske har fått Posttraumatiskt stresssyndrom (PTSD) för det kan man ibland få vid tvång och det kan ge bl.a mardrömmar. Det är en typ av ångesttillstånd.
www.helpguide.org/mental/post_tr ... atment.htm

Jag har dock aldrig läst att cannabis skulle minska PTSD, men det kan trigga psykoser om man är känslig och är därför inte alls bra vid schizofreni.
Mer
16 år 2 månader sedan #112152 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet mardrömmar
Jag hade länge mardrömmar om psykiatriskt motiverat tvång: kränkningar, misshandel och påtvingad sysslolöshet. Förbud rådde att arbeta (datorn rök och noll permissioner). Protester mot det bizarra tolkades som grandiosa vanföreställningar. All kreativ egen verksamhet var förbjuden. Endast överläkarens hänt-i-veckan omslag var godkänd litteratur. Förbud omfattade oxå tal mer än 15 min var 6:e timme med annan än för perioden utvald person/samtal medpatienter. Att bryta mot reglerna innebar hot om bälte, tvångsinjektioner och förpassning till LRV-avdelning. ??? Geta menar att min kritik mot psykiaternas metoder och tvivelaktiga hävdande av vetenskaplighet (inklusive nya rön) bara har med mina sk konflikter med ovan psykpersonal att göra??? Inte på genuin kunskap om vetenskapsteori, medicinhistoria eller erfarenheter att det finns psykiatrer som inte är fullständiga idioter utan ödmjuka inför sina egna kunskapsbrister.
/Sylviaplath
Mer
16 år 2 månader sedan #112156 av Geta
Svar från Geta i ämnet mardrömmar
Så ont som det är om platser inom psykiatrin,
så behåller de inte patienterna längre tid än
nödvändigt.
Har inte märkt att psykiatrin censurerar vad man
har med sig för lektyr.
Det var till och med en skötare som gick igenom
mina tidningar och inte tyckte att de var tillräckligt
politiska. Det var på det röda -70 talet.
Fast jag har inte haft med mig några mängder.
Senast jag blev inlagd frivilligt, så letade personalen
dock igenom min väska vid intagningen.
Mer
16 år 2 månader sedan #112162 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet mardrömmar
kommer ihåg ett fåtal av mina drömmar, och dessa är mardrömmar.

Jag drunknade vid en brygga i en av mardrömmarna
Mer
16 år 2 månader sedan #112172 av Geta
Svar från Geta i ämnet mardrömmar
Min mardröm är att bli lagd i bälte.
Därför försöker jag ta mina mediciner för att
slippa bli tvångsvårdad.