Mobiltfn

  • Skötaren
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #45640 av Skötaren
Mobiltfn skapades av Skötaren
Hej.
Idag på jobbet blev vi informerade om ett kommande lagfrslag att som går ut på att man skall kunna reglera LPT samt LRV patienters användning av mobiltfn...
Mer
17 år 9 månader sedan #45641 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Mobiltfn
Jag förstår inte riktigt varför det är politiker som stiftar lagar som ska bestämma en sådan här detalj i vården som användning av mobiltelefon. Kan inte psykiatrin bestämma det själv vad som är lagom? Har psykiatrin själv frågat efter denna lag?

Prata inte med hat i munnen!
Mer
17 år 9 månader sedan #45642 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Mobiltfn
Jag tror det kan ha varit problem med kameramobiler och personer som har skickat bilder på dem som vårdas på en avdelning.... och så kan det ha varit så att några ringt mycket på natten och stört anhöriga och så....
Mer
17 år 9 månader sedan #45644 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Mobiltfn
På "min" psykiatriska klinik är det förbud mot kameramobiler av den orsak som du nämner Isa-Alise. Mobiler utan kamera får man dock ha. /A
Mer
17 år 9 månader sedan #45647 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobiltfn
När jag var inlaggt fick man ha kameramobil, men de såg gärna att jag använde den på rummet, vilket man givetvis lyder. Skulle vara obehagligt
att själv misstänka att man blev filmad eller fotograferad. Har juh dessutom problem med just såna grejor när jag är på utsidan.
Mer
17 år 9 månader sedan #45648 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mobiltfn
Måste tilläga att när jag var inlaggd fick jag även för mig att det fanns en torped på avdelningen, men hans avsaknad av mobil fick mig att inse att hans kontakt med världen utanför var begränsad, vilket gjorde att jag slapp barrikera mig på rummet.